دوره تندآموز ارتقا مهارتهای مدیریت استرس، خشم و تاب آوری
خرداد
دوره تندآموز ارتقا مهارتهای مدیریت استرس، خشم و تاب آوری
استرس ما را نمی کشد بلکه واکنش ما نسبت به استرس کشنده است.
هانس سلیه
«استرس هزینه سنگینی به سازمانها تحمیل میکند و عامل ۳۷ درصد از تمامی مشکلات سلامتی ناشی از کار و ۴۵ درصد از تمامی روزهای کاری از دست رفته به علت بیماری است.»
استرس در محیط کار چیست؟
استرس شغلی زمانی است که مسئولیت های شغلی و روابط شما در محیط کار برای شما طاقت فرسا می شود. این یک مشکل مهم و فراگیر برای بسیاری از مردم در دنیای امروز است. استرس محیط کار بسته به نحوه برخورد با آن می تواند بر سلامت جسمی، روانی یا عاطفی شما تأثیر منفی بگذارد. استرس همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، اما برخی از افراد در مدیریت استرس بهتر از دیگران هستند. اضطراب زمانی پدیدار می شود که شما احساس درماندگی، از دست دادن کنترل یا غرق شدن می کنید. فشار کاری می تواند عوامل استرس زا را بدون در نظر گرفتن حرفه افزایش دهد. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید یا چه کسی هستید، به احتمال زیاد سطحی از استرس کاری را تجربه می کنید. کارکنانی که استرس دارند نه خوشحال هستند و نه سازنده.آمارهای خسارت استرس در محیط های کاری دروغ نیست!
آمار با جزئیات بیشتر
خسارتهای سنگین استرس برای سازمانها
علاوه بر عوارضی که استرس محل کار بر سلامت جسمی و روانی کارکنان وارد میکند، از نظر بهرهوری از دست رفته هزینه بالایی نیز دارد.
- کسبوکارهای آمریکایی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار به دلیل استرس در محل کار و کاهش بهرهوری ضرر میکنند
- سالانه ۱۲۰۰۰۰ نفر، آمار مرگ ناشی از استرس ناشی از کار است که هزینه آن ۱۹۰ میلیارد دلار است.
- روزانه یک میلیون کارگر به دلیل استرس از کار غیبت می کنند.
- شرکت ها میلیون ها دلار را برای تعیین سطح استرس و پوشش هزینه های بهره وری از دست رفته به دلیل غیبت هزینه می کنند.
- مدیران تقریباً شش ساعت در هفته – تقریباً ۱۵٪ از وقت خود – را صرف حل تعارضات کاری و استرس می کنند.
- بر اساس گزارش بنیاد سلامت روان بریتانیا، کارگرانی که استرس دارند به طور متوسط سالانه ۲۴ روز از کار خود را به دلیل سلامت ضعیف از دست می دهند.
- ۸ درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی ملی صرف درمان استرس محیط کار و کارمندانی می شود که مشکلات سلامت روان را تجربه می کنند.
- ۴۳ درصد از جمعیت آمریکا استرس را تا حدی تجربه می کنند که بر سلامت جسمی و روانی و همچنین زندگی خانوادگی تأثیر می گذارد.
آمار استرس محل کار نشان می دهد که استرس ناشی از کار چقدر می تواند باعث مشکلات شود. استرس منجر به هزینه های انسانی و مالی زیادی می شود.
با این آمار مربوط به خسارتهای سنگین جانی، مالی و روانی ، چطور می توان نسبت به موضوع مدیریت استرس بی تفاوت بود؟ چطور می توان برای مقابله با آن آموزش ندید؟ چرا نباید جلوی خسارتهای آن را گرفت؟ آیا یک سرمایه گذاری کوچک مالی و زمانی برای آموزش و ایجاد مهارتهای مدیریت استرس توجیه پذیر نیست؟
معرفی دوره
این دوره به منظور ارائه مهارت های لازم به مدیران و کارشناسان برای توسعه مهارتهای مدیریت استرس، خشم و تاب آوری در مواجهه با چالش های مختلف طراحی شده است. در محیط پیچیده و پر تنش امروزی، داشتن این مهارتها برای مدیران و کارشناسات به منظور هدایت مؤثر تیمهایشان در زمانهای دشوار بسیار مهم و خود مراقبتی ضروری است. ترکیب سه موضوع استرس، خشم و تاب آوری یک نکته تمایز مهم این دوره است چراکه علاوه بر مدیریت استرس باید جلوی خشم که بسیار مهلک است را گرفت و توان کارکنان را برای “قابلیت بازگشت پذیری سریع” یعنی تاب آوری افزایش داد.این کارگاه به موضوعات زیر خواهد پرداخت:
اهداف دوره:
- درک اهمیت خودمراقبتی و مدیریت استرس
- توسعه مکانیسم های مقابله ای موثر برای غلبه بر چالش ها
- ایجاد یک شبکه پشتیبانی و تقویت روابط مثبت
- پرورش ذهنیت رشد برای پذیرش تغییر و عدم اطمینان
- توسعه مهارت های ارتباطی موثر برای مدیریت تعارض و ایجاد اعتماد در تیم ها
مزایای دوره:
- بهبود توانایی کنترل استرس و غلبه بر موانع
- افزایش بهره وری و اثربخشی در محل کار
- بهبود روحیه تیم و نرخ حفظ کارکنان
- مهارت های ارتباطی تقویت شده برای ایجاد روابط قوی تر با اعضای تیم
- افزایش اعتماد به نفس و سرسختی ذهنی برای هدایت تیم ها از طریق چالش ها
محتوای دوره مدیریت استرس
مدیریت استرس
- استرس چیست و چگونه بوجود می اید؟
- تاثیر استرس بر عملکرد
- پیامدهای استرس
- شناسایی عوامل استرس زا
- استراتژیهای مدیریت استرس
- ارتباط تیپهای شخصیتی و استرس
- مدیریت زمان و تاثیر آن بر استرس
- مهارتهای برقراری ارتباط و تاثیر آن استرس
مدیریت خشم
- خشم چیست؟
- پیامدها و آسیبهای خشم
- محرکهای خشم و رویدادهای فعال کننده
- ریشه های خشم
- هوش هیجانی و خشم
- ذهن آگاهی و خشم
- استراتژیهای پیشگیری
- استراتژیهای مقابله
- استراتژیهای حل تعارض
تاب آوری
- چرا تاب آوری مهم است؟
- تاب آوری چیست؟
- ۴ بعد تاب آوری
- جعبه ابزار تاب آوری
- کمال گرایی و تاب آوری
- بازگشت پذیری
مخاطبان دوره:
- مدیران عاملی که شرایط پر استرسی را تجربه می کنند و نگران سلامتی روانی و جسمی خود هستند.
- اعضای تیم های فروش، بازاریابی و خدمات
- مدیران میانی در سازمانهایی با شرایط پیچیده و سطح بالای بحران
- کارشناسانی که سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند.
- کارشناسان واحدهای بازرسی و شکایات مشتری
معرفی مدرس
این محصولات می تواند برای شما مفید باشد
کتاب راهنمای تاب آوریجهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره کلیک کنید.
عضویت
Login
0 نظرات