هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ نکته مهم از کتاب “عملی کردن دانسته ها”

۷ نکته مهم از کتاب “عملی کردن دانسته ها”

۲۱
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

۷ نکته مهم از کتاب “عملی کردن دانسته ها”

نوشته کن بلانچارد


“عملی کردن دانسته ها”  یک کتاب مهم است که توسط کن بلانچارد و دیک روحه تالیف شده است. این کتاب بر مفهوم “دانستن” در مقابل “توانستن و اجرا” و چگونگی ارتباط آن با رهبری و توسعه شخصی تمرکز دارد.
نویسندگان استدلال می‌کنند که بسیاری از مردم دانش و اطلاعات دارند، اما برای تبدیل آن دانش به عمل تلاش نمی‌کنند – به این شکاف دانش و اجرا می‌گویند. آنها پیشنهاد می کنند که برای موفقیت، افراد نه تنها باید دانش و مهارت انجام کاری را داشته باشند، بلکه باید انگیزه و توانایی انجام عملی و اجرای آن دانش را نیز داشته باشند.
این کتاب راهبردها و توصیه‌های عملی را برای غلبه بر شکاف دانستن و اجرا و تبدیل شدن به رهبران و افراد مؤثرتر ارائه می‌کند. نویسندگان بر اهمیت وضوح، ارتباط، بازخورد، مربیگری و مسئولیت پذیری در کمک به مردم برای تبدیل دانش به عمل تأکید می کنند.
در سرتاسر کتاب، نویسندگان همچنین داستان‌ها و نمونه‌هایی از رهبران و سازمان‌های موفقی را به اشتراک می‌گذارند که توانسته‌اند شکاف بین دانستن و توانستن را پر کنند و در نتیجه به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. کتاب به سبکی جذاب و در دسترس نوشته شده است که خواندن و درک آن را آسان می کند.
به طور کلی، ” عملی کردن دانسته ها!” یک راهنمای الهام بخش و عملی برای هر کسی است که به دنبال توسعه مهارت های رهبری خود و پر کردن شکاف بین دانستن و توانستن است.

معرفی نویسنده

کن بلانچارد

کن بلانچارد

کن بلانچارد (۱۹۳۹) محقق، مشاور و نویسنده مشهور آمریکایی دهها کتاب مدیریتی از جمله ۳۰ کتاب پرفروش است.

۷ نکته مهم از کتاب ” عملی کردن دانسته ها : نوشته کن بلانچارد

۱- اجرا کلید موفقیت است: دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید مهم است، اما اجرای آن دانش چیزی است که منجر به موفقیت می شود. فقط داشتن دانش کافی نیست، بلکه باید آن را به مرحله عمل رساند.
۲- انتظارات باید واضح باشد: وقتی مردم بفهمند از آنها چه انتظاری می رود، احتمال بیشتری دارد که دست به اقدام بزنند و به موفقیت برسند. برای رهبران مهم است که انتظارات را به وضوح بیان کنند و پشتیبانی و منابعی را برای کمک به مردم برای برآورده کردن آنها فراهم کنند.
۴- یادگیری یک فرآیند مادام العمر است: افراد باید در طول زندگی خود به یادگیری و توسعه مهارت های جدید ادامه دهند تا مرتبط و موثر بمانند. سازمان‌هایی که یادگیری و توسعه مداوم را تشویق می‌کنند، در بلندمدت موفق‌تر هستند.
۵- قدرت کوچینگ: کوچینگ می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به افراد برای توسعه مهارت‌های خود و دستیابی به اهدافشان باشد. یک مربی خوب می تواند راهنمایی، پشتیبانی و بازخورد برای کمک به افراد برای بهبود آنها ارائه دهد.
۶- افراد به بازخور نیاز دارند: بازخورد برای کمک به افراد برای درک نقاط قوت و ضعف خود و برای هدایت توسعه آنها ضروری است. رهبران برای کمک به بهبود افراد باید بازخورد به موقع و خاص ارائه دهند.
۷- مسئولیت پذیری بسیار مهم است: افراد برای دستیابی به موفقیت باید در قبال اعمال و نتایجشان پاسخگو باشند. رهبران باید انتظارات روشنی داشته باشند، حمایت کنند و مردم را برای انجام تعهداتشان مسئول بدانند.
۸- موفقیت یک تلاش گروهی است: هیچکس به تنهایی به موفقیت نمی رسد. برای دستیابی به اهداف مشترک، تیمی از افراد با هم کار می کنند. رهبران برای دستیابی به موفقیت باید محیط هایی ایجاد کنند که همکاری و کار گروهی را تقویت کند.

این مقالات می تواند برای شما مفید باشد

چطور مانند لئوناردو داوینچی فکر کنیم1

چطور مانند لئوناردو داوینچی فکر کنیم۱

این محصولات می تواند برای شما مفید باشد

کتاب راهنمای تجزیه و تحلیل نیازهای یادگیری (LNA)

کتاب راهنمای تجزیه و تحلیل نیازهای یادگیری (LNA)

کتاب راهنمای تفکر

کتاب راهنمای تفکر

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments