هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
یادداشتی برای سال جدید: ۷ استراتژی موثر برای ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲ و حفظ آنها

یادداشتی برای سال جدید: ۷ استراتژی موثر برای ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲ و حفظ آنها

۱
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

یادداشتی برای سال جدید

هفت استراتژی موثر  برای ارتباط با مشتریان در سال ۱۴۰۲و حفظ آنها


سال ۱۴۰۲ آغاز می شود و باید مرور سریعی داشته باشیم بر استراتژیهای CRM این سال:
۱- شرایط اقتصادی– به نظر می رسد تورم و کاهش قدرت ادامه داشته باشد، ممکن است برای حفظ مشتریان خود لازم باشد کالاهای اقتصادی یا دارای شرایط خرید اقساطی و اعتباری ایجاد کنید. شرایط اقتصادی
۲- احیای مشتریان از دست رفته- سراغ بانک اطلاعاتی مشتریان خود و نرم افزار CRM بروید و مشتریانی که طی سال قبل از دست داده اید را پیدا کنید و با پیشنهادهای مناسب و رفع مشکلات آنها را برگردانید. احیای مشتریان از دست رفته
۳- سطح استفاده از نرم افزار CRM- اگر نرم افزار CRM ندارید، نیازهای خود را تعیین کنید و آن را تهیه کنید و اگر دارید و در سطح یک دفترچه تلفن استفاده می کنید، سطح استفاده را به جذب و حفظ مشتریان ارتقا دهید. رضایت و وفاداری مشتری حاصل یک سیستم سازماندهی شده منظم ارتباط با مشتری است.


۴- رسیدگی دقیق به شکایات مشتریان– از دست دادن هر مشتری خوب در سال ۱۴۰۲ یک فاجعه است. رسیدگی دقیق به شکایات مشتری موجب رضایت، وفاداری و تبلیغات دهان به هان برای شما می شود. همچنین موجب می شود علل ریشه ای و مسائل ناپیدای کسب و کار خود را شناسایی و آن حل کنید. با مهارتهای رسیدگی به شکایات مشتری آشنا شوید و سیستم آن را بر اساس استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ پیاده سازی کنید. رسیدگی دقیق به شکایات مشتریان
۵- ایجاد ارزش برای مشتری– وارد جنگ قیمت نشوید، به جای ارزشهای نظیر خوش قولی، کیفیت، تعهد، خوشنامی و دانش و تخصص و خیرخواهی را مبنای کار خود قرار دهید. ایجاد ارزش برای مشتری
۶- دانش و توان حل مساله– اگر مسائل درونی و بیرونی شما حل نشوند، مزمن خواهند و یا تشدید خواهند شد. به افزایش دانشهای مرتبط با مشتری مانند فروش، بازاریابی و خدمات و مشتری نوازی اهتمام بورزید و توان حل مساله را در تیم مدیریت و تیم های کارکنان ارتقا دهید. دانش و توان حل مساله
۷- انگیزه و احترام– تیم فروش  و توسعه بازار شما  خط مقدم ارتباط با مشتری و ارزش آفرینی است. نظام مناسب ارزیابی عملکرد، قدرشناسی، توجه به یادگیری و استفاده از داده و افزایش توان مدیران می تواند این تیم راسرآمد کند. هر چه می تواند در این راه انجام دهید. انگیزه و احترام

سال خوبی را برای شما آرزومندم

فرشید عبدی

موسس مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (مدام)


0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments