هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ استراتژی مهم درباره یک مفهوم جدید کاربردی”مدیریت موفقیت مشتریان (CSM)”

۷ استراتژی مهم درباره یک مفهوم جدید کاربردی”مدیریت موفقیت مشتریان (CSM)”

۷
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی
مدیریت موفقیت مشتری (CSM) یک استراتژی کسب و کار است که برای کمک به مشتریان برای دستیابی به نتایج دلخواه خود با ارائه ابزارها، منابع و راهنمایی های مورد نیاز برای موفقیت تمرکز دارد.
این استراتژی شامل توسعه فعال روابط بلندمدت با مشتری، درک اهداف مشتری، رسیدگی به نیازهای منحصر به فرد یا دردهای آنها(مشکلات)، و اطمینان از رضایت و وفاداری مشتری از طریق ارتباط و پشتیبانی مستمر است.
تیم‌های CSM برای شناسایی اهداف و چالش‌های مشتریان، کمک به پذیرش و استفاده مؤثرتر از محصولات یا خدمات، و ارائه راهنمایی و پشتیبانی مداوم برای اطمینان از رضایت، پذیرش، حفظ و رشد مشتری، با مشتریان همکاری نزدیک دارند.
۷ نکته مهم در مورد مدیریت موفقیت مشتری وجود دارد:
۱- تمرکز بر نتایج مشتری: مدیریت موفقیت مشتری حول اطمینان از دستیابی مشتریان به نتایج دلخواه خود متمرکز است. این به معنای درک اهداف و مقاصد مشتری و ارائه ابزار و منابع لازم برای دستیابی به آن اهداف است.
۲- همکاری: همکاری با تیم های مختلف در سازمان برای مدیریت موفقیت مشتری بسیار مهم است. تیم‌های CSM باید با تیم‌های توسعه محصول، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری همکاری نزدیک داشته باشند تا از رضایت و حفظ مشتری اطمینان حاصل کنند.
۳- تجزیه و تحلیل داده ها: تجزیه و تحلیل داده های مشتری بخش مهمی از مدیریت موفقیت مشتری است. این شامل ردیابی رفتارهای مشتری، الگوهای استفاده و سطح رضایت کلی برای شناسایی مناطق بالقوه برای بهبود است.
۴- ارتباط مستمر: تیم های CSM نیاز به ایجاد خطوط ارتباطی واضح و باز با مشتریان دارند. این شامل ارتباط فعالانه برای رسیدگی به مسائل و سوالات و همچنین جمع آوری بازخورد در مورد استفاده از محصول یا خدمات است.
۵- آموزش به مشتری: ارائه منابع آموزشی و آموزشی به مشتریان، بخش مهمی از تضمین موفقیت آنهاست. این می تواند شامل وبینارها، آموزش های محصول، دوره های آنلاین و سایر مطالب آموزشی باشد.
۶- پیش اندیشانه بودن در برابر واکنشی بودن: مدیریت موفقیت مشتری به جای واکنشی، پیش اندیشانه (Proactive) است. تیم‌های CSM باید نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنند و مسائل بالقوه را قبل از تبدیل شدن به مشکل برطرف کنند.
 ۷- توسعه فروش و بیش فروشی (Upselling): مدیریت موفقیت مشتری شامل شناسایی فرصت‌های رشد و توسعه در مشتریان موجود است. این شامل شناسایی فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش و تلاش برای تشویق به پذیرش و استفاده از محصولات یا خدمات اضافی یا سطح بالاتر است.
 

۷ تفاوت ” مدیریت خدمات مشتری” و “مدیریت موفقیت مشتری”


برای اطلاعات بیشتر، این مقالات را از سایت modamcrm.com بخوانید:
کارشناس موفقیت مشتری (Customer Success Expert)
۱۵شاخص مهم برای ارزیابی موفقیت مشتری- نسخه کامل
آیا شما هم تیم “مدیریت موفقیت مشتری” خود را تشکیل داده اید؟ آیا می دانید چه تفاوتی با خدمات پس از فروش دارد؟

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

۰۲۱۲۸۴۲۱۶۰۸

اینستاگرام: drfarshidabdi

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments