هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ نکته بسیار مهم در باره حضور موفقیت آمیز سازمان شما در نمایشگاههای تجاری

۷ نکته بسیار مهم در باره حضور موفقیت آمیز سازمان شما در نمایشگاههای تجاری

۶
خرداد
توسط : دکتر فرشید عبدی
در این یادداشت به ۷ نکته بسیار مهم در باره حضور موفقیت آمیز سازمان شما در نمایشگاههای تجاری اشاره می کنیم

نمایشگاه تجاری چیست؟

نمایشگاه تجاری، رویدادی است که در آن کسب و کارها و سازمان ها، محصولات و خدمات خود را برای مشتریان، شرکا و سرمایه گذاران بالقوه به نمایش می گذارند. دیدن این نمایشگاه ها معمولاً برای عموم آزاد است، اما در درجه اول متخصصان صنعت را هدف قرار می دهند که می خواهند در مورد آخرین روندها، فناوری ها و نوآوری ها در زمینه های مربوطه خود بیاموزند. نمایشگاه‌های تجاری می‌توانند توسط انجمن‌های تجاری، اتاق‌های بازرگانی یا شرکت‌های خصوصی مختلف برگزار شوند و بسته به اندازه و گستره رویداد، از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامند.

هفت نکته مهم 

در اینجا هفت نکته مهم برای موفقیت در یک نمایشگاه تجاری معرفی می کنیم:
۱- اهداف روشنی را تعیین کنید: قبل از شرکت در نمایشگاه، آنچه را که می خواهید به دست آورید مشخص کنید. این اهداف هر چه باشد نظیر ایجاد سرنخ، نمایش محصولات جدید یا شبکه سازی با متخصصان صنعت، به شما کمک می کند تا تلاش های خود را متمرکز کنید و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.
  ۲- غرفه خود را آماده کنید: غرفه شما باید از نظر بصری جذاب و آموزنده باشد. از بنرها، پوسترها، بروشورها و سایر مواد تبلیغاتی برای نمایش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به خوبی آموزش دیده اند و در مورد پیشنهادها و محصولات شما آگاه هستند.
۳- با بازدید کنندگان در ارتباط باشید: دوستانه و صمیمی باشید. وقتی بازدیدکنندگان به غرفه شما نزدیک می شوند از آنها استقبال کنید و آنها را درگیر گفتگو کنید. برای تعیین اینکه آیا محصولات یا خدمات شما مناسب هستند یا خیر، در مورد نیازها و علایق آنها سؤال بپرسید.
۴- مشوق‌های پیشنهادی داشته باشید: هدایا، مسابقات و تبلیغات می‌تواند بازدیدکنندگان را به غرفه شما جذب کند و آنها را تشویق کند تا درباره پیشنهادها و محصولات شما بیشتر بدانند. برای کسانی که در طول نمایشگاه خرید می کنند، تخفیف یا معاملات انحصاری ارائه دهید.
۵- سرنخ ها را پیگیری کنید: اطلاعات تماس بازدیدکنندگان علاقه مند را جمع آوری کنید و بعد از نمایشگاه از آنها پیگیری کنید. برای ادامه گفتگو و تقویت رابطه، پیام ارسال کنید یا تماس های تلفنی برقرار کنید.
۶- با سایر غرفه داران شبکه سازی کنید: نمایشگاه فرصتی برای ملاقات با دیگر متخصصان صنعت و ایجاد روابط است. برای گسترش شبکه خود در رویدادهای شبکه شرکت کنید، در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید و کارت ویزیت مبادله کنید.
۷- عملکرد خود را ارزیابی کنید: بعد از نمایشگاه، عملکرد خود را ارزیابی کنید و موفقیت خود را با اهداف خود بسنجید. زمینه های بهبود را شناسایی کنید و استراتژی خود را برای نمایشگاه های آینده تنظیم کنید.
 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments