هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ معیار مهم برای تجربیات مثبت مشتریان شما

۷ معیار مهم برای تجربیات مثبت مشتریان شما

۱۷
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

۷ معیار مهم برای تجربیات مثبت مشتریان شما


تجربه مشتری چیست؟

تجربه مشتری به درک و تعامل کلی مشتری با محصولات، خدمات و برند یک کسب و کار اشاره دارد. این موضوع شامل تمام نقاط تماس مشتری با یک شرکت است، از نقطه تماس اولیه تا کل سفر مشتری.
تجربه مشتری مثبت زمانی اتفاق می افتد که یک کسب و کار از انتظارات مشتری فراتر رفته و تجربه ای به یاد ماندنی را ارائه دهد. هدف ایجاد یک پاسخ عاطفی و روانی مثبت است به طوری که مشتریان راضی، وفادار شوند و احتمال بیشتری داشته باشد که شرکت را به دیگران توصیه کنند.
تجربه مشتری شامل عوامل بسیاری مانند دسترسی، پاسخگویی، شخصی سازی، ثبات، راحتی، صداقت و همدلی است. شرکت هایی که تجربه مشتری را در اولویت قرار می دهند دارای مزیت رقابتی هستند زیرا تجربیات مثبت می تواند منجر به افزایش فروش، حفظ مشتری و وفاداری به برند شود.

۷ معیار مهم تجربه مشتری چیست؟

معیارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای ارزیابی تجربه مشتری از آنها استفاده کنید، اما در اینجا هفت عامل کلیدی وجود دارد:
۱- دسترسی: مشتریان باید بتوانند به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما را بیابند و به آنها دسترسی داشته باشند.
۲-پاسخگویی: هنگامی که مشتریان با سؤال یا شکایت تماس می گیرند، باید پاسخ های سریع و مفیدی دریافت کنند.
۳- شخصی سازی: مشتریان احساس می کنند که با آنها به عنوان یک فرد  متمایز رفتار می شود نه مصرف کننده عمومی.
۴- ثبات: مشتریان باید بتوانند هر بار که با برند شما تعامل می کنند، انتظار همان سطح خدمات و کیفیت را داشته باشند.
۵- راحتی: یافتن، خرید و/یا استفاده از محصولات یا خدمات شما برای مشتریان برای یک تجربه مثبت بسیار مهم است.
۶- صداقت: صادق بودن و شفاف بودن با مشتریان برای ایجاد اعتماد و وفاداری بسیار مهم است.
۷- همدلی: نشان دادن اینکه نیازها و نگرانی های مشتریان خود را درک می کنید و به آنها اهمیت می دهید، می تواند تفاوت را در ایجاد یک تجربه مثبت ایجاد کند.

یادداشت های زیر می تواند برای شما مفید باشد:

۷ ابزار مهم سنجش رضایت مشتری

هفت ابزار سنجش رضایت مشتری

هفت ابزار سنجش رضایت مشتری

محصولات زیر نیز می تواند برای شما مفید باشد

کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری (CEM) ترجمه دکتر فرشید عبدی 
کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری

کتاب اصول مدیریت تجربه مشتری


   
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments