هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ مانع بسیار مهم حضور موفق در نمایشگاههای تجاری

۷ مانع بسیار مهم حضور موفق در نمایشگاههای تجاری

۶
خرداد
توسط : دکتر فرشید عبدی
در این یادداشت به ۷ مانع حضور در نمایشگاههای تجاری اشاره شده است.
۱- هزینه های بالا: شرکت در نمایشگاه های تجاری می تواند پرهزینه باشد، از هزینه اجاره فضای غرفه گرفته تا طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی، اقلام تبلیغی بازاریابی، هزینه های سفر، هزینه های اسکان و پرسنل. هزینه های بالای شرکت در نمایشگاه می تواند مانع مهمی برای کسب و کارهای کوچک باشد.
شرکت در نمایشگاه های تجاری می تواند پرهزینه باشد

شرکت در نمایشگاه های تجاری می تواند پرهزینه باشد


۲- فقدان برنامه ریزی: فقدان برنامه ریزی استراتژیک می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها و نتایج ضعیف از نظر رسیدن به اهداف شود. شرکت ها باید اهداف روشنی را شناسایی کرده و یک برنامه کاملاً تعریف شده که شامل بودجه بندی، آموزش کارکنان، برپایی نمایشگاه و رویه های پیگیری باشد، ایجاد کنند.
فقدان برنامه ریزی استراتژیک می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها شود

فقدان برنامه ریزی استراتژیک می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها شود


۳- موقعیت مکانی ضعیف: موقعیت غرفه نمایشگاهی می تواند به طور قابل توجهی بر دید و جریان ترافیک آن تأثیر بگذارد. یافتن غرفه در یک جای ضعیف ممکن است دشوار باشد، یا ممکن است در نزدیکی جایگاه‌های رقابتی یا مناطقی با ترافیک کمتر قرار گیرد.
موقعیت غرفه نمایشگاهی می تواند به طور قابل توجهی بر دید و جریان ترافیک آن تأثیر بگذارد.

موقعیت غرفه نمایشگاهی می تواند به طور قابل توجهی بر دید و جریان ترافیک آن تأثیر بگذارد.


۴- بازاریابی ناکارآمد: نمایشگاه ها فرصتی را برای شرکت ها فراهم می کند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان بیشتری به نمایش بگذارند. با این حال، اگر استراتژی بازاریابی ناکارآمد باشد، شرکت ممکن است بازدیدکنندگان کافی را جذب نکند یا سرنخ های کافی ایجاد نکند.
بازاریابی ناکارآمد

بازاریابی ناکارآمد


۵- کارکنان آموزش ندیده: موفقیت شرکت در حضور در نمایشگاه به توانایی کارکنان شما در تعامل موثر با بازدیدکنندگان بستگی دارد. اگر کارکنان آموزش ندیده باشند یا در مورد محصولات یا خدماتی که به نمایش گذاشته می شوند دانش کافی نداشته باشند، برای تعامل با مشتریان بالقوه دچار مشکل می شوند و فرصت های ارزشمند را از دست می دهند.
اگر کارکنان آموزش ندیده باشند رصت های ارزشمند را از دست می رود

اگر کارکنان آموزش ندیده باشند رصت های ارزشمند را از دست می رود


۶- رقابت: نمایشگاه‌ها اغلب شرکت‌های متعددی را در یک صنعت نشان می‌دهند که برجسته شدن و جلب توجه بازدیدکنندگان را به چالش می‌کشد. شرکت‌های رقیب ممکن است منابع بهتر، بودجه‌های بزرگ‌تر و پیشنهادات قانع‌کننده‌تری داشته باشند که می‌تواند دستیابی به اهداف را برای شرکت‌های کوچک‌تر دشوار کند.
شرکت‌های رقیب ممکن است پیشنهادات قانع‌کننده‌تری داشته باشند

شرکت‌های رقیب ممکن است پیشنهادات قانع‌کنده‌تری داشته باشند


۷- زمان محدود: نمایشگاه‌ها معمولاً فقط چند روز طول می‌کشند، که می‌تواند برای شرکت‌ها دستیابی به تمام اهداف خود در بازه زمانی محدود را چالش‌برانگیز کند. کارکنان باید به خوبی آماده باشند تا از هر تعامل حداکثر استفاده را ببرند و شرکت باید برنامه ای برای پیگیری سریع سرنخ ها پس از رویداد داشته باشد.
زمان محدود نمایشگاه

زمان محدود نمایشگاه


این مقالات می تواند برای شما مفید باشد:

۷ هدف بسیار مهم شرکت شما برای حضور در نمایشگاههای تجاری

هفت هدف مهم حضور در نمایشگاه های تجاری

هفت هدف مهم حضور در نمایشگاه های تجاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments