۷ ابزار مهم سنجش رضایت مشتری
فروردین
رضایت مشتری، کلید بسیاری از موفقیتهای کسب و کار نظیر تکرار خرید، وفاداری، اعتماد و معرفی به مشتریان دیگر است. در واقع با رضایت مشتری می توان به سودآوری مستمر دست یافت. اما سوال این است که بدون سنجش رضایت نمی توان میزان آن را رصد کرد، در این یادداشت به صورت مختصر ۷ ابزار پر کاربرد را برای سنجش رضایت مشتری معرفی می کنم:
۱. نظرسنجی: نظرسنجی یکی از رایج ترین ابزارهایی است که برای سنجش رضایت مشتری استفاده می شود. نظرسنجی را می توان از طریق مصاحبه تلفنی، فرم های آنلاین یا حتی حضوری انجام داد. برای این کار نیاز به طراحی یک پرسشنامه عوامل رضایت دارید
۲. گروههای کانونی: گروههای کانونی شامل جمعآوری گروه کوچکی از مشتریان مهم برای بحث در مورد تجربیاتشان نسبت به یک محصول یا خدمت است. این روش می تواند بینش عمیق تری در مورد رضایت مشتری نسبت به نظرسنجی ارائه دهد.
۳. شاخص خالص ترویج کنندگان(NPS): ابزاری است که وفاداری مشتری را با پرسیدن از مشتریان ارزیابی می کند. از مشتریان پرسیده می شود چقدر احتمال دارد محصول یا خدمات را به دیگران توصیه کنند.
۴. نرمافزار بازخورد مشتری: این نرمافزار به کسبوکارها اجازه میدهد تا نظرات مشتریان را از منابع متعددی مانند شبکههای اجتماعی، سایتهای بررسی و تعاملات پشتیبانی مشتری جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنند.
۵. امتیاز رضایت مشتری(CSAT): ابزاری است که با درخواست از مشتریان برای ارزیابی رضایت کلی خود از یک محصول یا خدمات، رضایت مشتری را اندازه گیری می کند.
۶. مدیریت نیکنامی آنلاین: این شامل نظارت و پاسخگویی به بازخوردها و نظرات مشتریان ارسال شده به صورت آنلاین است که میتواند به کسبوکارها در شناسایی زمینههای بهبود و رفع نگرانیهای مشتری کمک کند.
۷. معیارهای خدمات مشتری: معیارهایی مانند زمان اولین پاسخ، زمان حل مشکل، و رضایت کلی مشتری از تعاملات پشتیبانی میتوانند بینشی در مورد رضایت کلی مشتری از یک کسبوکار ارائه دهند.
برای اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را از سایت modamcrm.com بخوانید:
دوره تندآموز رسیدگی به شکایات مشتریان مدرس: دکتر فرشید عبدی
۱. نظرسنجی: نظرسنجی یکی از رایج ترین ابزارهایی است که برای سنجش رضایت مشتری استفاده می شود. نظرسنجی را می توان از طریق مصاحبه تلفنی، فرم های آنلاین یا حتی حضوری انجام داد. برای این کار نیاز به طراحی یک پرسشنامه عوامل رضایت دارید
۲. گروههای کانونی: گروههای کانونی شامل جمعآوری گروه کوچکی از مشتریان مهم برای بحث در مورد تجربیاتشان نسبت به یک محصول یا خدمت است. این روش می تواند بینش عمیق تری در مورد رضایت مشتری نسبت به نظرسنجی ارائه دهد.
۳. شاخص خالص ترویج کنندگان(NPS): ابزاری است که وفاداری مشتری را با پرسیدن از مشتریان ارزیابی می کند. از مشتریان پرسیده می شود چقدر احتمال دارد محصول یا خدمات را به دیگران توصیه کنند.
۴. نرمافزار بازخورد مشتری: این نرمافزار به کسبوکارها اجازه میدهد تا نظرات مشتریان را از منابع متعددی مانند شبکههای اجتماعی، سایتهای بررسی و تعاملات پشتیبانی مشتری جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنند.
۵. امتیاز رضایت مشتری(CSAT): ابزاری است که با درخواست از مشتریان برای ارزیابی رضایت کلی خود از یک محصول یا خدمات، رضایت مشتری را اندازه گیری می کند.
۶. مدیریت نیکنامی آنلاین: این شامل نظارت و پاسخگویی به بازخوردها و نظرات مشتریان ارسال شده به صورت آنلاین است که میتواند به کسبوکارها در شناسایی زمینههای بهبود و رفع نگرانیهای مشتری کمک کند.
۷. معیارهای خدمات مشتری: معیارهایی مانند زمان اولین پاسخ، زمان حل مشکل، و رضایت کلی مشتری از تعاملات پشتیبانی میتوانند بینشی در مورد رضایت کلی مشتری از یک کسبوکار ارائه دهند.
برای اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را از سایت modamcrm.com بخوانید:
دوره تندآموز رسیدگی به شکایات مشتریان مدرس: دکتر فرشید عبدی
عضویت
Login
0 نظرات