هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
۷ ابزار مهم سنجش رضایت مشتری

۷ ابزار مهم سنجش رضایت مشتری

۹
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی
رضایت مشتری، کلید بسیاری از موفقیتهای کسب و کار نظیر تکرار خرید، وفاداری، اعتماد و معرفی به مشتریان دیگر است. در واقع با رضایت مشتری می توان به سودآوری مستمر دست یافت. اما سوال این است که بدون سنجش رضایت نمی توان میزان آن را رصد کرد، در این یادداشت به صورت مختصر ۷ ابزار پر کاربرد را برای سنجش رضایت مشتری معرفی می کنم:
۱. نظرسنجی: نظرسنجی یکی از رایج ترین ابزارهایی است که برای سنجش رضایت مشتری استفاده می شود. نظرسنجی را می توان از طریق مصاحبه تلفنی، فرم های آنلاین یا حتی حضوری انجام داد. برای این کار نیاز به طراحی یک پرسشنامه عوامل رضایت دارید
۲. گروه‌های کانونی: گروه‌های کانونی شامل جمع‌آوری گروه کوچکی از مشتریان مهم برای بحث در مورد تجربیاتشان نسبت به یک محصول یا خدمت است. این روش می تواند بینش عمیق تری در مورد رضایت مشتری نسبت به نظرسنجی ارائه دهد.
گروه های کانونی

گروه های کانونی


۳. شاخص خالص ترویج کنندگان(NPS): ابزاری است که وفاداری مشتری را با پرسیدن  از مشتریان ارزیابی می کند. از مشتریان پرسیده می شود چقدر احتمال دارد محصول یا خدمات را به دیگران توصیه کنند.
شاخص خالص ترویج کنندگان

شاخص خالص ترویج کنندگان


۴. نرم‌افزار بازخورد مشتری: این نرم‌افزار به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا نظرات مشتریان را از منابع متعددی مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های بررسی و تعاملات پشتیبانی مشتری جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند.
۵. امتیاز رضایت مشتری(CSAT): ابزاری است که با درخواست از مشتریان برای ارزیابی رضایت کلی خود از یک محصول یا خدمات، رضایت مشتری را اندازه گیری می کند.
امتیاز رضایت مشتری (CAST)

امتیاز رضایت مشتری (CAST)


۶. مدیریت نیکنامی آنلاین: این شامل نظارت و پاسخگویی به بازخوردها و نظرات مشتریان ارسال شده به صورت آنلاین است که می‌تواند به کسب‌وکارها در شناسایی زمینه‌های بهبود و رفع نگرانی‌های مشتری کمک کند.
مدیریت نیکنامی آنلاین

مدیریت نیکنامی آنلاین


۷. معیارهای خدمات مشتری: معیارهایی مانند زمان اولین پاسخ، زمان حل مشکل، و رضایت کلی مشتری از تعاملات پشتیبانی می‌توانند بینشی در مورد رضایت کلی مشتری از یک کسب‌وکار ارائه دهند.
معیارهای خدمات مشتری

معیارهای خدمات مشتری


برای اطلاعات بیشتر، مقاله زیر را از سایت modamcrm.com بخوانید:
کتاب راهنمای مدیریت شکایات مشتری

کتاب راهنمای مدیریت شکایات مشتری


کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتریان

کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتریان


کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)


دوره تندآموز رسیدگی به شکایات مشتریان مدرس: دکتر فرشید عبدی
دوره تندآموز رسیدگی به شکایات مشتریان

دوره تندآموز رسیدگی به شکایات مشتریان

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments