هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
هفت نکته از کتاب طرز فکر

هفت نکته از کتاب طرز فکر

۵
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

نام کتاب: طرز فکر- روانشناسی نوین موفقیت/ تغییر دهنده روش فکری شما برای تحقق تواناییهای نهفته

Mindset: The New Psychology of Success

نویسنده: دکتر کارول دوئک-استاد دانشگاه استانفورد

Dr. Carol Dweck


کتاب “طرز فکر” یا “ذهنیت” یک مرجع بسیار مهم در حوزه “توسعه فردی” است به خصوص برای کسانی که در سازمانها به موضوعی به نام “امتناع در برابر یادگیری ” برخورده اند و با اکثریتی روبرو شده اند که سکون را ترجیح می دهند. این کتاب دارای ترجمه های فارسی متنوعی است که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را پیدا کنید.


کتاب “طرز فکر” نوشته کارول دوئک اهمیت پرورش طرزفکر رشد را به جای یک طرزفکر ثابت مورد بحث قرار می دهد. در اینجا ۷ نکته کلیدی از این کتاب آورده شده است:
۱. طرزفکر زندگی ما را شکل می دهد: طرز فکر ما نحوه برخورد ما با چالش ها، شکست ها و فرصت ها را شکل می دهد. طرزفکر رشد شکست را فرصتی برای یادگیری و رشد می داند، در حالی که یک طرزفکر ثابت، شکست را بازتابی از توانایی هاییمان می داند.
۲. طرزفکر رشد در مقابل طرزفکر ثابت: افراد دارای طرزفکر رشد معتقدند که توانایی های آنها می تواند با کار سخت و فداکاری توسعه یابد، در حالی که افراد دارای طرزفکر ثابت معتقدند که توانایی های آنها از پیش تعیین شده و غیرقابل تغییر است.
۳. قدرت تلاش: طرزفکر رشد بر تلاش تاکید می کند، در مقابل توانایی های طبیعی. افرادی که طرزفکر رشد دارند، تلاش را کلید موفقیت می دانند و چالش ها را فرصتی برای رشد و توسعه می دانند.
۴. یادگیری از شکست: طرز فکر رشد به ما امکان می دهد از شکست درس بگیریم و آن را بخشی طبیعی از فرآیند یادگیری بدانیم. افرادی که طرزفکر رشد دارند، عقب‌نشینی‌ها را موقتی می‌دانند و از آنها به‌عنوان فرصت‌هایی برای بازتاب و تعدیل استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند.
۵. پذیرش چالش ها: افرادی که طرزفکر رشد دارند، چالش ها را پذیرفته و آنها را فرصتی برای رشد و توسعه می دانند. آنها ترسی ندارند که از مناطق امن خود خارج شوند و آماده هستند تا چیزهای جدید را امتحان کنند.
۶. اهمیت بازخور و انتقاد: افرادی که طرزفکر رشد دارند از بازخورد استقبال می کنند و آن را فرصتی برای یادگیری و بهبود می بینند. آنها پذیرای انتقاد سازنده هستند و از آن برای اصلاح و رشد استفاده می کنند.
۷. تأثیر طرزفکر بر موفقیت: طرز فکر ما می تواند تأثیر بسزایی بر موفقیت ما در زندگی داشته باشد، چه در مدرسه، چه در کار و چه در روابط شخصی. طرزفکر رشد می تواند به ما کمک کند انعطاف پذیری، پشتکار و عشق به یادگیری را توسعه دهیم که همگی از عوامل کلیدی در دستیابی به موفقیت هستند.
  سخنرانی نویسنده در TedTalk
این کتاب دارای ترجمه های فارسی متنوعی است که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را پیدا کنید.
 
طرز فکر رشد و طرز فکر ثابت

طرز فکر رشد و طرز فکر ثابت

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments