هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
هفت افق جدید پیش روی مهندسان صنایع

هفت افق جدید پیش روی مهندسان صنایع

۱۵
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

هفت افق جدید پیش روی مهندسان صنایع


۱- ساخت هوشمند: تولید با کمک هوش مصنوعی (AI)، رباتیک و اینترنت اشیا (IoT) به سمت محیطی مبتنی بر داده و خودکارسازی حرکت می کند.
ساخت هوشمند

ساخت هوشمند


۲- تولید پایدار: تمرکز بر تولید پایدار هر سال در حال افزایش است. مهندسان در تلاش برای کاهش ضایعات و استفاده مجدد/بازیافت مواد در فرآیند تولید هستند.
تولید پایدار

تولید پایدار


۳- انقلاب صنعتی چهارم: انتظار می رود مهندسان صنایع با انقلاب صنعتی چهارم، یعنی Industry 4.0 به خوبی آشنا باشند. این شامل دیجیتالی کردن فرآیندهای صنعتی و استفاده از فناوری های هوشمند برای افزایش کارایی و سود است.
انقلاب صنعتی چهارم

انقلاب صنعتی چهارم


۴- واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) فناوری AR و VR می‌تواند برای تجسم طرح‌ها، نمونه‌های اولیه یا طرح‌بندی‌ها به روشی همه‌جانبه‌تر و تعاملی‌تر استفاده شود. مهندسان صنایع می توانند از این فناوری ها برای بهبود فرآیند طراحی یا آموزش پرسنل استفاده کنند.
واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)


۵- امنیت سایبری: با افزایش حرکت به سمت دیجیتالی شدن، امنیت سایبری به یک نگرانی اصلی تبدیل شده است. مهندسان صنایع باید امنیت سایبری را در طول فرآیند طراحی در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که داده های مشتری و IP شرکت ایمن نگه داشته می شود.
امنیت سایبری

امنیت سایبری


۶- تجزیه و تحلیل پیشرفته: مهندسان صنایع حجم وسیعی از داده ها را برای بهینه سازی کیفیت، بهره وری و عملکرد جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند. توانایی تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ابزارهای تحلیلی پیشرفته برای شناسایی بینش ها یا همبستگی های جدید برای مهندسان صنایع در آینده ضروری خواهد بود.
تجزیه و تحلیل پیشرفته

تجزیه و تحلیل پیشرفته


۷- فناوری بلاک چین: فناوری بلاک چین هنوز نسبتاً جدید است و هنوز در حال مطالعه است، اما پتانسیل زیادی برای تبدیل زنجیره های تامین به عنوان وسیله ای امن و غیرقابل تغییر برای ردیابی تراکنش ها و داده ها دارد. مهندسان صنایع باید مراقب باشند که چگونه بلاک چین در زنجیره تامین تولید در آینده قرار می گیرد.
فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین


 

این مقالات نیز می تواند برای شما مفید باشد:

 ۷ مسئولیت به شدت تاثیرگذار یک مهندس صنایع برای سرآمدی سازمانها

مسئولیت مهندس صنایع
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments