کتاب راهنمای تأثیرگذاری
اسفند
کتاب های دکتر فرشید عبدی
عنوان کتاب : کتاب راهنمای تأثیرگذاری
خودآموزی سرشار از نکات، ابزارها و تکنیکها در مورد چگونگی ایجاد روابط صمیمانه، برخورد با شخصیتهای مختلف، مقابله با مقاومت و مهمتر از همه، تصمیمگیری
تحسین ها
«تأثیرگذاری همانند روغنکاریِ نامرئی موتور کسبوکار است. مهارت مدیریتی که حیاتیتر از درک امور مالی بوده و به اندازه ترازنامه برای یک کسبوکار اهمیت دارد. ریچارد استوری در این زمینه متخصص است و پوشش جامع او در این کتاب، کاملترین راهنمای موجود امروزی را در اختیار مدیران قرار میدهد.»اد لی، مدیر آموزش و توسعه – مشاوره و یپپارچه سازی سیستمهای BT
«این کتاب، راهنمای بسیار جامعی است در مورد موضوعی که بسیاری از مدیران با آن مشکل دارند. همچنین این کتاب به خوبی گردآوری شده تا بتوان از آن به عنوان مقدمهای برای تأثیرگذاری و به عنوان مرجعی تندآموز قبل از جلسات دشوار استفاده کرد.»استیو راونهیل، مدیر منابع انسانی – شرکت خصوصی با مسئولیت محدود سانگارد (انگلستان)

کتاب راهنمای تاثیرگذاری ترجمه کتاب Influencing Pocketbook می باشد.
چرا تأثیرگذاری مهم است؟
- دستور دادم، اما انجام نمیدهند!
- در جلسه حق با من بود، اما چیز دیگری تصویب شد.
- زیاد کار میکنم، اما کمتر به نتیجه میرسم.
- در رقابت با فردی دیگر جهت تصدی یک پست، نتوانستم موفق شوم.
- نمیتوانم نظرات کارشناسیام را به مدیر مافوقم بقبولانم.
چرا نیاز به مهارت تأثیرگذاری داریم؟
- به موارد زیر توجه کنید:
- غلبه بر سازمانهای غیررسمی
- جریان یافتن استراتژی
- مذاکرات دشوار
- استفاده از شبکههای کاری
- پیشرفت شغلی
- مدیریت بالادستان
- جلسات تصمیمگیری گروهی
- انگیزش کارکنان
- غلبه بر مقاومتها
- مدیریت تعارض
- جذب و حفظ مشتریان
- پیادهسازی سیستمها و فرایندها
کتاب راهنمای تأثیرگذاری به چه سؤالاتی پاسخ میدهد؟
- برای اینکه بتوانید تأثیرگذار باشید، باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- تأثیرگذاری چیست؟
- اصول ششگانه تأثیرگذاری کدماند؟
- برای تأثیرگذاری چه سبکهایی وجود دارد؟
- چگونه از دیگران «بله» بگیریم؟
- برای تأثیرگذاری چگونه منافع دیگران را تأمین کنیم؟
- چگونه محدودیتهای زبانی را برای تأثیرگذاری رفع کنیم؟
- برای تأثیرگذاری چگونه از ارتباطات مؤثر و صمیمت استفاده کنیم؟
- چگونه بر تیپهای شخصیتی مختلف تأثیرگذار باشیم؟
- چگونه به کمک مهارت تأثیرگذاری، تغییر ایجاد کنیم و بر مقاومتها غلبه نماییم؟
- چگونه به کمک مهارت تأثیرگذاری به یک تصمیم مؤثر برسیم؟
کتاب راهنمای تأثیرگذاری برای چه کسانی مفید است؟
- هر چه نیاز و دغدغه شما در قبال دستیابی به اهداف و تبدیل شدن به مهره حیاتی بیشتر باشد، این کتاب برای شما ارزشمندتر خواهد بود؛ بخصوصاگر فضای رقابتی و سیاسیِ سازمان و محیط پیرامون شما نیاز به تأثیرگذاری را بیشتر نشان دهد. در چنین شرایطی این کتاب برای مخاطبان زیر مفید است:
- مدیران عاملی که دغدغهی بقا و رشد سازمانی دارند.
- مدیران میانی که میخواهند هم به اهداف واحد خود برسند و هم در ارتباطات سازمانی موفق باشند.
- افرادی که مسئولیت اجرای استراتژی و پروژههای مهم سازمانی را بر عهده دارند.
- مدیران کسبوکارهای نوپا که با چالشهایی از قبیل کار با نیروهای متخصص و جذب سرمایه مواجه هستند.
- کارشناسانی که برای جلب نظر مدیران و تصویب نظرات تخصصیشان باید تأثیرگذارتر باشند.
- مشاورانی که برای موفقیت در کارشان نیاز به ایجاد تغییرات سازمانی و غلبه بر مقاومتها دارند.
- جویندگان کار به ویژه افرادی که به تازگی دانشآموخته شدهاند و برای استخدام و موفقیت در شغلشان باید تأثیرگذار باشند.
فهرست مطالب کتاب راهنمای تأثیرگذاری
مقدمه مترجم چرا تأثیرگذاری مهم است؟، چرا نیاز به مهارت تأثیرگذاری داریم؟، این کتاب به چه سؤالاتی پاسخ میدهد؟، این کتاب برای چه کسانی مفید است؟، کلام آخرفصل اول: برنامهریزی برای تأثیرگذاری تسلط بر هنر، زمینههای تأثیرگذاری پنهان و آشکار، شش اصل، آمادگی، اهداف، پنج مرحله آسان برای تأثیرگذاری، نحوه رفتار، اهمیت تمرین
فصل دوم: سبکهای تأثیرگذاری هشت سبک تأثیرگذاری، قدرت رفتار مثبت و نحوه تکرار آن
فصل سوم: چه چیزی به من میرسد؟ با در نظر گرفتن اصول و ارزشها، باورها و عقاید، نیازها و ضروریات و خواستهها و آرزوها؛ چه چیزی باعث میشود مردم بله بگویند؟ تمایز بین ویژگیها، فواید و مزایای یک پیشنهاد
فصل چهارم: برقراری ارتباط با پیام شما سوپرسؤالات برای مقابله با زبان تنبل و محدودیت ساز، تکنیکهای گوش دادن
فصل پنجم: تأثیرگذاری از طریق صمیمیت اهمیت صمیمیت، نقشههای واقعیت، تطابق زندگینامهای و تنظیم سرعت، استفاده از عدم تطابق، نقش شبکهسازی
فصل ششم: تأثیرگذاری بر شخصیتهای مختلف چهار تیپ شخصیتی – چگونه آنها را از طریق الگوهای رفتاری مثبت و منفی شناسایی کنیم و چگونه بر آنها تأثیر بگذاریم؟
فصل هفتم: مدیریت تغییر و مقاومت تأثیرگذاری بر تغییر، چرا افراد مقاومت میکنند؟، انواع مقاومت، استراتژیها و تاکتیکها، تکنیکهای برخورد با گروههای مختلف مردم
فصل هشتم: رسیدن به یک تصمیم بدانید چه زمانی درخواست تصمیمگیری کنید، برخورد با مخالفان، تاکتیکهایی برای تضمین یک تصمیم
عضویت
Login
0 نظرات