هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای کارشناس فروش

کتاب راهنمای کارشناس فروش

۴
اسفند
توسط : دکتر فرشید عبدی

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای کارشناس فروش


خودآموزی سرشار از ابزارها، نکات و تکنیک‌های موردنیاز برای مدیران و کارشناسان فروش و خدمات مشتریان و کارآموزان این حوزه و تمامی کسانی که در امر توسعه کسب‌وکار مشارکت مستقیم دارند.


تحسین ها

سرشار از توصیه‌هایی کاربردی که به‌سرعت قابل‌استفاده است.

مایک بِنِت، معاون فروش، شرکت نستله

یادآوری‌های مختصر و مفید برای موفقیت در کسب‌وکار جدید و حفظ مشتری به‌صورت مادام‌العمر

گری جنینسون، مدیر فروش، بارکلیز

 یک کتاب مقدس برای کارشناسان فروش به همراه توصیه‌های اثبات‌شده در عمل و در قالب سناریوهای قابل‌استفاده در فروش

میک گردون، مدیر فروش، شرکت ساند اپرچ


کتاب راهنمای کارشناس فروش

کتاب راهنمای کارشناس فروش ترجمه کتاب Salesperson’s Pocketbook می باشد.

به دنیای فروش خوش‌آمدید!

چنانچه قصد دارید شغلی در ارتباط با فروش انتخاب کنید یا کارشناسی هستید که می‏خواهید بر میزان مهارت‏ها و دانش خود بیفزایید و یا به‌عنوان یک مدیر، در پی بهبود کارآمدی تیم فروش خود هستید، مخاطب این کتاب محسوب می‏شوید. کلیه تکنیک‏های موردنیاز برای موفقیت در فروش، از آمادگی برای فروش تا مشتری یابی و از مشتری یابی تا ترغیب مشتری به خرید و توسعه ارتباط با مشتریان، در این کتاب معرفی  شده است. کتاب راهنمای کارشناس فروش، خودآموزی مختصر و مفید برای بهبود دستاوردهای فروش است. این کتاب بر اساس یک مدل ۸ مرحله‏ای، به معرفی چرخه فروش مستقیم می‏پردازد و هرکدام از مراحل را در فصلی جداگانه توضیح می‏دهد.

چرا این کتاب را ترجمه کردم؟

سال‏های متمادی است که به‌عنوان مشاور استقرار CRM با شرکت‏های مختلف و تیم‏های فروش آن‏ها کار کرده‏ام و متوجه شدم تأکید سازمان‏ها بر افزایش و اثربخشی فروش، علاوه بر نیاز به سیستم CRM، ارتباط تنگاتنگی با نگرش، توانایی‏ها و مهارت‏های کارشناسان فروش دارد. در اغلب مواقع به دلیل آموزش نامناسب و حتی عدم آموزش، کارشناسان فروش از چرخه فروش آگاه نیستند و به همین دلیل ناکارآمد تلقی شده و از شغل خود ناراضی می‏شوند و سازمان نیز به اهداف خود دست نمی‏یابد. داشتن یک کتاب راهنمای خلاصه و کاربردی می‏تواند به حل این مشکل کمک شایانی کند. کتاب‏های متعددی در حوزه فروش وجود دارد که بعضاً مفصل و بسیار قطور و خارج از حوصله و وقت کارشناس فروش هستند و یا کوتاه و کم محتوا که چندان چیزی برای یادگیری ندارند. خوشبختانه کتاب پیش رو که توسط یک مدیر فروش و فروشنده‌ای باتجربه نوشته شده است این مشکلات را ندارد و علیرغم داشتن محتوا و نکات کاربردی، کم‌حجم و به‌سرعت قابل‌خواندن است.

در این کتاب به چه سؤالاتی پاسخ داده خواهد شد؟

تمامی مباحث برای پاسخگویی به سؤالات زیر طراحی شده ‏اند:
  • چگونه برای فروش هدف‌گذاری کنیم؟
  • مهارت‏های موردنیاز برای یک کارشناس فروش چیست؟
  • فرمول‏های مهم در مراحل مختلف فروش کدامند؟
  • مشتری یابی باید چگونه انجام شود؟
  • چگونه باید به افراد تصمیم‌گیرنده نزدیک شد تا فروش محقق شود؟
  • انواع شخصیت‏ها و نحوه فروش به آن‏ها چگونه است؟
  • چگونه باید اطلاعات موردنیاز را جمع ‏آوری کرد؟
  • یک ارائه اثربخش چگونه باید انجام شود؟
  • چگونه باید به اعتراضات مشتری پاسخ داد و در مذاکرات فروش موفق شد؟
  • چگونه باید روابط با مشتری را توسعه داد؟
  • کنترل و گزارش دهی فروش باید چگونه انجام شود؟

مزیت‏های این کتاب چیست؟

  • مختصر و مفید بودن
  • کاربردی بودن
  • معرفی فرمول‏ها
  • نوشته شده به زبان ساده
  • پوشش دادن کل چرخه فروش حضوری

فهرست مطالب کتاب راهنمای کارشناس فروش

مقدمه مترجم به دنیای فروش خوش‌آمدید!، چرا این کتاب را ترجمه کردم؟، در این کتاب به چه سؤالاتی پاسخ داده خواهد شد؟، مزیت‌های این کتاب چیست؟
فصل اول: برنامه‌ریزی برنامه فروش، اهداف، نتایج کلیدی، اهداف کوتاه‌مدت، فعالیت‌های کلیدی، نگرش، مهارت‌ها، دانش، مزایا، منابع، شراکت، مدیریت زمان
فصل دوم: مشتری یابی منابع اطلاعات، مکاتبه مستقیم، تماس تلفنی، جلسه گذاشتن، فروش به‌وسیله تلفن، تصاویر کلمات، روابط دوستانه، رسیدگی به اعتراضات، فهرست یادآوری
فصل سوم: اعتبار سنجی تماس‌های تلفنی ورودی، تماس‌های ورودی فروش، اولین جلسه‌، فرآیند تصمیم‌گیری، اختیارات، انواع شخصیت‌ها
فصل چهارم: جمع‌آوری اطلاعات تحلیل نیازها، سؤالات آسان و مفید، پاسخ‌ها، شنوایی فعالانه، امکان‌سنجی، نسبت منافع به مخارج، فهرست یادآوری
فصل پنجم: ارائه آمادگی، ابزارها، اهداف، محتوا، زمان‌بندی، قبل از ارائه، هنگام ارائه، کنترل مخاطب، سؤالات مخاطب،  پیشنهادهای فروش کتبی، نمایشگاه
فصل ششم: توافق تأیید معیارهای خرید، در دست گرفتن ابتکار عمل، اعتراضات رودررو، مذاکره، اختتامیه و پایان مذاکره، ارزش‌های اخلاقی
فصل هفتم: توسعه روابط با مشتریان
حفظ مشتری، مشتریان معرف، بررسی میزان رضایت، کاهش میزان شکایت‌ها
فصل هشتم: کنترل پیش‌بینی، گزارش‌های فروش، نسبت فعالیت‌ها، وصول مطالبات، کنترل روابط، توسعه کسب‌وکار جدید، کلام آخر
 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments