هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای مهارت‌های ارتباط تلفنی

کتاب راهنمای مهارت‌های ارتباط تلفنی

۵
اردیبهشت
توسط : ADMIN

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای مهارت‌های ارتباط تلفنی

امروزه، به خصوص از زمانی که تلفن همراه به عنوان بخش جدایی ناپذیری از ابزارهای کسب‌وکار درآمده است، دیگر نمی‌توانید مدیر یا کارشناس موفق و مؤثری باشید، بدون این که بخش مهمی از زمان و فعالیت‌های شما در ارتباط با تلفن و موبایل باشد. تلفن می‌تواند برای کسب‌وکار شما هم مولد و سودآور و هم بسیار مضر، هدر دهنده وقت و اعتیادآور باشد. تلفن ارتباط بین شما با مشتریان، ذینفعان و کارکنان را برقرار می‌کند و نه تنها یک ابزار ارتباطی، بلکه یک کانال استراتژیک فروش و شاید در بسیاری از کسب و کارها مهم ترین کانال باشد.
این کتاب، کتابی پر از نکات کاربردی که به سادگی، بسیاری از موضوعات موردنیاز در افزایش مهارت‌های تلفنی را پوشش می‌دهد. خواندن آن زمان کمی از وقت شما را می‌گیرد، اما برای استفاده و نهادینه کردن آن باید به تکرار و تمرین متعهد شوید. تنها در این صورت می‌توانید نتایج آن را در کارایی فعالیت‌ها و افزایش فروش خود ببینید.


کتاب راهنمای مهارت های ارتباط تلفنی  که توسط ماری ریچاردز نگاشته شده است، توسط دکتر فرشید عبدی ترجمه شده است،

  • آیا شما می‌توانید بدون تلفن کار کنید؟
  • آیا بخش عمده‌ای از زمان شما صرف پاسخ‌گویی به تلفن می‌شود؟
  • آیا موفقیت و سودآوری شما ارتباط مستقیمی با میزان تماس‌های دریافتی و نتایج مکالمات تلفنی دارد؟

اگر پاسخ شما به سؤالات بالا مثبت است، خواندن این متن را ادامه دهید….

امروزه، به خصوص از زمانی که تلفن همراه به عنوان بخش جدایی ناپذیری  از ابزارهای کسب‌وکار درآمده است، دیگر نمی‌توانید مدیر یا کارشناس موفق و مؤثری باشید، بدون این که بخش مهمی از زمان و فعالیت‌های شما در ارتباط با تلفن و موبایل باشد. تلفن می‌تواند برای کسب‌وکار شما هم مولد و سودآور و هم بسیار مضر، هدر دهنده وقت و اعتیادآور باشد.

سؤال مهم این است که مدیران ارشد و کارشناسان فروش تا چه اندازه به شکل مؤثر از تلفن استفاده می‌کنند؟ چگونه می‌توان با مهارت‌های ارتباط تلفنی به سودآوری سازمان، کارایی مدیران و افزایش توان فروش کمک کرد؟ چگونه می‌توان مانع هدر رفتن وقت از طریق تلفن شد؟

تجربه های ما نشان می دهد که در سازمان‌های مختلف نشان می‌دهد که بخش عمده ارتباطات تلفنی، کاملاً تجربی و بدون آموزش صورت می‌گیرد و هر فردی سبک خاص خود را دارد. میزان هدر رفتن زمان از طریق تلفن بالاست و از همه بدتر، کمبود مهارت‌های تلفنی موجب می‌شود بسیاری از فرصت‌های فروش از بین برود، نرخ تبدیل به مشتری فعال کاهش یابد و نارضایتی مشتریان منجر به ریزش و عدم وفاداری شود و….

کتاب راهنمای مهارت های ارتباط تلفنی ، کتابی پر از نکات کاربردی که به سادگی، بسیاری از موضوعات موردنیاز در افزایش مهارت‌های تلفنی را پوشش می‌دهد. خواندن آن زمان کمی از وقت شما را می‌گیرد، اما برای استفاده و نهادینه کردن آن باید به تکرار و تمرین متعهد شوید. تنها در این صورت می‌توانید نتایج آن را در کارایی فعالیت‌ها و افزایش فروش خود ببینید.

در این کتاب به سؤالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • چگونه به یک کاربر برتر در مهارت‌های تلفنی تبدیل شوید؟
  • چگونه تلفن به یک دارایی ارزشمند سازمانی تبدیل شود؟
  • برای برقراری ارتباطات مؤثر می‌بایست چه اصولی را رعایت کنیم؟
  • چگونه تماس‌گیرنده و ارتباط دهنده موفقی باشیم؟
  • چگونه با کمک مهارت‌های تلفنی، ارتباطی صمیمانه با مشتریان و ذی‌نفعان ایجاد کنیم؟
  • چگونه از طریق مکالمات تلفنی، تجربه خوشایندی در مخاطبین ایجاد کنیم؟

در قالب پاسخ به این سؤالات، از دانش موردنیاز برای بهبود مهارت‌های تلفنی برخوردار خواهید شد که با به‌کارگیری آن، کارایی مدیریتی شما و اثربخشی فعالیت‌های مختلف به ویژه فروش افزایش خواهد یافت؛ مشروط بر این که تکرار و تمرین فراموش نگردد.

 

نگاهی کلی به فصل‌ها

  • مقدمه مترجم
تلفن به عنوان بخش جدایی ناپذیری  از ابزارهای کسب و کار و اهمیت استفاده مؤثر از آن، تلفن به عنوان یک کانال استراتژیک و مهم فروش، کمبود مهارت‌های تلفنی و از دست رفتن فرصت‌های فروش، افزایش دانش در حوزه مهارت‌های تلفنی و تکرار و تمرین
  • مقدمه
دارایی برای کسب‌وکار، بدهی کسب‌وکار، ارتباط شما با تلفن، معرفی کاربر برتر و کاربر معمولی، به مهارت‌های تلفنی خود توجه کنید
  • فصل اول: شما به عنوان برقرارکننده‌ی‌ ارتباط
توضیحاتی در خصوص اصول و فعالیت‌های ارتباطات
  • فصل دوم: شما به عنوان مخاطب تماس‌گیرنده
ده راه آسان برای ارائه یک تجربه بد به تماس‌گیرنده، دریابید تماس‌گیرنده شما چه چیزی می‌خواهد، ده راه آسان برای ارائه یک تجربه خوب به تماس‌گیرنده، پاسخگویی به تلفن، دریافت پیام‌ها و انتقال تماس‌ها، شکایت‌ها
  • فصل سوم: شما به عنوان تماس‌گیرنده
آمادگی و برقراری تماس، برقراری ارتباط با افراد، به دست آوردن اطلاعات و هر چیزی که می‌خواهید، مطرح کردن شکایت، گفتگو کردن
  • فصل چهارم: شما به عنوان برقرارکننده ارتباط دوستانه
راه‌هایی برای بیگانه شمردن مشتری، راه‌هایی برای برقراری و استفاده از روابط دوستانه
  • فصل پنجم: شما به عنوان کاربر برتر
سوگند کاربر حرف‌های: «رئیس تلفن من هستم و تحت کنترل من است. من در تعقیب هدر دهندگان زمان هستم و آن‌ها را نابود می‌کنم. من همواره از تکنیک‌های کنترل یک کاربر برتر استفاده خواهم کرد.»
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments