کتاب راهنمای مذاکره
اسفند
کتاب های دکتر فرشید عبدی
عنوان کتاب : کتاب راهنمای مذاکره
خودآموزی سرشار از نکات، تکنیکها و ترفندهایی که به شما کمک میکند تا در مذاکرات به بهترین نتیجهی ممکن دست یابید.
تحسین ها
کتابی کاملاً کاربردی که نهتنها اصول مهم را به شما میآموزد بلکه سرشار از نکاتی است که کمک میکند خود را یک متخصص بدانید و با اعتمادبهنفس کامل مذاکره کنید.
رابین برن، مدیرعامل شرکت استراتژی، ریسرچ اند اکشن
یادآوری کننده همهی مهارتها و تکنیکهای موردنیاز یک مذاکرهکننده توأم با نگارشی ساده و قابل خواندن سریعآنتونی اسکینر، شرکت اُ. اِس. اِم
چرا مهارت مذاکره مهم است؟
برای یک موضوع کاری با مذاکره دشواری روبرو بودم، برای کسب آمادگی زمان کمی داشتم و دوست داشتم به دانش و ترفندهای مذاکره نیز مسلط باشم؛ بنابراین لازم بود بیشتر در مورد مذاکره بدانم. از بین موارد متعدد، کتابی که اکنون پیش روی شماست کتابی است که هم مطالب قابل استفادهای داشت و هم سریع قابل خواندن بود. کتابهایی که در این حوزه وجود دارند یا بسیار مفصل هستند که از حوصله خواننده خارج است و یا کم محتوا که مشکلی را حل نمیکنند و موجب افزایش دانش و مهارت مخاطب نمیشوند. امّا داستان مذاکره چیست و چرا به این اندازه در مهارتهای مدیریتی اهمیت دارد؟ مذاکره نوعی از ارتباط و فضای ارتباطی است که تلاش اصلی آن به توافق رسیدن است. دو طرف قدرت کافی برای تسلط و یکطرفه کردن رابطه را ندارند و باید دادوستد کنند، امتیاز بدهند و امتیاز بگیرند.در چه موقعیتهایی مذاکره میکنیم؟
- فروش
- خرید
- درخواستهای کارکنان
- قضاوتها
- جلسات با سایر مدیران
چگونه میتوانیم دست بالا را در مذاکره داشته باشیم؟
در کتاب راهنمای مذاکره با پاسخ دادن به این سؤالات به شما کمک میکنیم تا تبدیل به مذاکرهکنندهای قوی شوید:- آیا میدانیم فرایند مذاکره چگونه است؟
- متغیرهای مذاکره کداماند؟
- بایدها، مطلوبها و چیزهای قابل از دست دادن کداماند؟
- چگونه آماده مذاکره شویم؟
- چگونه در مذاکره پیشتاز باشیم؟
- چگونه فرایند مذاکره را مدیریت کنیم؟
- به چه مهارتهای بین فردی نیاز داریم؟
- چگونه پاسخهای رفتاری را بر اساس زبان بدن تشخیص دهیم؟
کتاب راهنمای مذاکره برای چه کسانی مفید است؟
هر چه میزان مذاکره شما در میان سایر فضاهای ارتباطی بیشتر باشد، این کتاب بیشتر به کار شما میآید. مهمترین مخاطبان این مهارت:- مدیران عامل و ارشد که نیاز به مذاکره موفقیتآمیز با ذینفعان بیرونی و درونی دارند.
- مدیران فروش که نیاز دارند با مشتریان برای کسب توافق و درآمد مذاکره کنند.
- کارشناسان فروش و بازاریابی نیز در تعاملات روزانه خود با موقعیت مذاکره مواجه هستند تا فروش موفق بیشتری داشته باشند.
- مدیران خرید که مذاکرات و چانهزنیهای بیشماری با تأمینکنندگان دارند.
- متخصصان منابع انسانی که نیاز به ایجاد انگیزه و رضایت در کارکنان دارند.
فهرست مطالب کتاب راهنمای مذاکره
مقدمه مترجم چرا مهارت مذاکره مهم است؟، در چه موقعیتهایی مذاکره میکنیم؟، چگونه میتوانیم دست بالا را در مذاکره داشته باشیم؟ این کتاب برای چه کسانی مفید است؟، کلام آخر.
مقدمه مهارتی مفید، تعریف، همپوشانی با دیگر فضاهای ارتباطی، دو نوع مذاکره، کاربردهای مذاکره
فصل اول: مبانی مذاکره فرایند اصلی، متغیرها، قدرت تأثیرگذاری، ۴ قانون، نقطه تعادل، پلهای برقراری ارتباط دوستانه، تبادل امتیاز، مسائل مالی
فصل دوم: آمادگی ۷ مرحله اصلی، مذاکرات گروهی، تمرین
فصل سوم: ۱۰ تکنیک برای به دست گرفتن ابتکار عمل روشهایی برای استفاده در تمام طول فرایند مذاکره
فصل چهارم: مدیریت در حین فرآیند مذاکره یک برنامه داشته باشید و از آن استفاده کنید، ایجاد مزیت فیزیکی، پایین نگه داشتن تعداد افراد، برقراری ارتباط بهطور واضح و شفاف، عمل به تعهدات، گفتگوهای رفت و برگشتی
فصل پنجم: رفتار میان فردی روشهای روبرو شدن، تیپها، نشانههای زبانی، حفظ کنترل، ترفندهای رفتاری، واکنشهای رفتاری
فصل ششم: فهرستهای یادآوری نکات
- اصول مذاکره
- شیوههای مذاکره
- نبایدها
عضویت
Login
0 نظرات