هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای مدیریت مقاومت در برابر تغییر

کتاب راهنمای مدیریت مقاومت در برابر تغییر

۴
اسفند
توسط : دکتر فرشید عبدی

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای مدیریت مقاومت در برابر تغییر


کتابی سرشار از تکنیک‌های غلبه بر رد شدن ایده‌ها، مقاومت در برابر تغییر و مخالفت با پیشنهادهای شما


تحسین ها

مایک کلایتون با استفاده از چارچوب‌های مهیج همراه با ذکر مثال و موارد قابل درک، استعداد خود را در زمینه روشن کردن و به زبان ساده گفتن موضوعات اساسی و چالش‏‎برانگیز نشان داده است.

نیک آلکک، مدیر توسعه سازمانی و یادگیری سازمانی، شهرداری سلطنتی کینگستون و چلسی

منبعی مفید از ابزارها و نکات مناسب که در تمام جنبه‌های زندگی کاربرد دارد. کاربردی؛ بدون آنکه لازم باشد مسائل را خیلی سخت کنید و جدی بگیرید.

مارک هلمز، معاون ارشد، سازمان دولتی تجارت، نوآوری و مهارت انگلستان


کتاب راهنمای مدیریت مقاومت در برابر تغییر

کتاب راهنمای مدیریت مقاومت در برابر تغییر ترجمه کتاب Handling Resistance Pocketbook است.


شاید شما هم با موقعیت‌هایی مواجه بوده‌اید که انتظار داشتید مخاطب از آن استقبال کند، اما در کمال تعجب در برابر آن مقاومت کرده است؛ مثلاً پیشنهادی داده‌اید یا راه‌حلی برای مشکلی معرفی کرده‌اید و یا محصولی را که مطابقت کامل با نیازهای مشتری دارد عرضه کرده‌اید و با مقاومت و عدم پذیرش روبرو شده‌اید، چرا؟ چه باید کرد؟ مدیران و فروشندگان ممکن است هر روز با چنین موقعیت‌هایی روبرو شوند، مشاوران و طراحان سیستم‌ها نیز چنین وضعیتی دارند. حتی در سطح خانواده‌ها هم موارد زیادی از مقاومت در برابر تغییر دیده می‌شود. آیا باید مقاومت را در هم شکست یا با آن مماشات کرد؟ آیا باید از اعمال زور و حیله استفاده کرد و یا به خاطر پذیرش تغییر به مقاومت‌کنندگان باج داد؟ آیا مسیرهای دیگری وجود دارد که بتوان از طریق آن‌ها بهتر و مؤثرتر به هدف رسید؟ موضوع این کتاب راهنما، روش‌های علمی و مؤثر غلبه بر مقاومت است. پیام کلیدی کتاب، اجتناب‌ناپذیر بودن مقاومت و پذیرش آن است و معرفی روش‌های مدیریت آن که با استفاده از آن‌ها می‌توان مقاومت در برابر تغییر را کاهش داد یا از بین برد. با اینکه می‌توانیم ادعا کنیم مقاومت در برابر تغییر، مسئله بسیار بزرگ و پر تکراری برای مدیران بوده و بزرگ‌ترین مانع در برابر تغییرات است. اما در عین حال منابع علمی محدودی در این زمینه وجود دارد. یکی از دلایلی که بر آن شدم تا این کتاب را ترجمه کنم فقر منابع علمی در این حوزه بود.

این کتاب به چه سؤالاتی پاسخ می‌دهد؟

  • ماهیت مقاومت چیست؟ مدل پیاز چه کمکی به درک مقاومت می‌کند؟
  • ۸ واکنش طبیعی ولی بی‌فایده در برابر مقاومت چیست؟
  • قوانین طلایی و نقره‌ای مدیریت مقاومت کدم‌اند؟
  • مدیریت مقاومت چه فرایندی دارد؟
  • چطور از هارمونی برای مدیریت مقاومت استفاده کنیم؟
  • ۴ متقاعدکننده اصلی کدام‌اند؟
  • چگونه با بیان متفاوت پس زمینه را تغییر دهیم؟
  • چگونه باید مقاومت در برابر تغییر و اعتراضات فروش را مدیریت کنیم؟

مخاطب کتاب راهنمای مقاومت در برابر تغییر چه کسانی هستند؟

  • مدیرانی که با افرادی کار می‌کنند که اصطلاحاً سخت و مقاوم هستند و مانع پیشبرد کارها می‌شوند.
  • مدیرانی که می‌خواهند تغییری در کار یا سیستم‌های سازمان خود ایجاد کنند و نگران مقاومت هستند.
  • کارشناسان فروشی که با اعتراضات مشتری روبرو هستند.
  • مدیران یا کارشناسانی که ایده یا پیشنهادی دارند و می‌دانند که در برابر آن‌ها مقاومت خواهد شد.
  • استقرار دهندگان سیستم‌های اطلاعاتی نظیر CRM که با عدم پذیرش کارکنان مواجه می‌شوند.

مزایای کتاب راهنمای مقاومت در برابر تغییر چیست؟

  • به زبانی ساده نوشته شده است.
  • کاربردی است.
  • به سرعت خوانده می‌شود.
  • به سادگی قابل استفاده است.
  • حوزه‌های مختلفی را پوشش می‌دهد.

این کتاب درباره چیست؟

مقاومت موضوعی است که بسیاری از ما از آن هراس داریم. هنگامی که افراد می‌خواهند ایده‌ای بدهند، محصولی را به فروش برسانند و یا تغییری ایجاد کنند، این ترس از مقاومت است که اغلب موجب عقب‌نشینی آن‌ها می‌شود. اگر شما هم تاکنون این احساس ترس را تجربه کرده‌اید یا این‌که از خود پرسیده‌اید از چه راهی می‌توانستید بر مقاومت کسی غلبه کنید، این کتاب راهنما، پیشنهادهای عملی متنوعی برای شما دارد. از کتاب راهنمای مدیریت مقاومت، چهار نکته زیر را خواهید آموخت تا بتوانید در هنگام مواجهه با مقاومت بر آن غلبه کنید:
  1. درک ماهیت مقاومت به صورت کلی و تعدادی از اصول مهم برای غلبه بر آن
  2. دامنه وسیعی از تکنیک‌هایی که در بسیاری از موقعیت‌ها به کار می‌آیند.
  3. نگاهی تفصیلی به مقاومت‌ها در پس‌زمینه تغییر و فروش
  4. شناسایی و تشخیص این‌که باید چه کاری انجام دهید، در مواقعی که شرایط فراتر از مقاومت رفته و به تعارض و نقش بازی کردن رسیده است.

فهرست مطالب کتاب راهنمای مقاومت در برابر تغییر

مقدمه مترجم مقاومت در برابر تغییر، این کتاب به چه سوالاتی پاسخ می‌دهد؟، مخاطب این کتاب چه کسانی هستند؟، مزایای این کتاب چیست؟، کلام آخر.
مقدمه نویسنده این کتاب درباره چیست؟
فصل اول: درک مقاومت مقاومت اجتناب‌ناپذیر است، مدل پیاز، یک لایه هر بار، قانون طلایی، قوانین نقره‌ای مدیریت غلبه بر مقاومت‌ها
فصل دوم: قدرت فرآیند مدیریت مقاومت ناامید و دلسرد نشوید، دامنه مقاومت‌ها، درخواست کمک
فصل سوم: هارمونی را حفظ کنید معرفی روش‌های هارمونی، تمرکز، قدرت شخصی، حفظ آرامش، از قدرت سکوت استفاده کنید، با آن‌ها بحث کنید، تقسیم کردن کیک میوه‌ای، صحبت کردن به زبان آن‌ها، چهار ترغیب کننده، به طور موقت از مسیر خارج شوید
فصل چهارم: پرسیدن، شنیدن و بیان متفاوت پرسش و پاسخ‌ها، قیف سؤال، آماده‌سازی سؤالات، انواع سؤالات، سؤالات خطرناک، شنوایی در چهار سطح، شنوایی عمیق و سطحی، منشأ مقاومت، بازسازی معنا، بازسازی پس‌زمینه
فصل پنجم: مقاومت در برابر تغییر تغییر رخ می‌دهد، تغییر با مدل پیاز
فصل ششم: اعتراضات فروش اعتراض‌ها خوب هستند، اعتراضات فروش و مدل پیاز
فصل هفتم: مدیریت تعارض تعارض اجتناب‌ناپذیر است، بومرنگ تعارض، پرداختن به تشدید تعارض‌ها، پنج رویکرد برای حل تعارض، هفت مرحله، هفت نکته برتر
فصل هشتم: مقاومت از دیدگاه روانشناسی با قبل فرقی نمی‌کند، مثلث نمایش، بازی‌ها: آسیب زدن، من بیچاره، بله ولی …، چرا شما فلان کار را نمی‌کنید، مرکز پیاز، مدیریت «من دوست دارم مقاومت کنم»
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments