کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتری (CSM)
اردیبهشت
کتاب های دکتر فرشید عبدی
عنوان کتاب : کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتری (CSM)
کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتریان خودآموزی سرشار از نکات، تکنیکها و ابزارهای موردنیاز که به شما کمک میکند الهامبخش تیم خدمات مشتریان خود برای خوشحال کردن مشتریان شوید و یک برند خدمات ارزشمند ایجاد کنید.
کتاب راهنمای مدیریت خدمات مشتری توسط اندی کراس نوشته شده است و توسط دکتر فرشید عبدی ترجمه شده است.
خدمات مشتری را صرفاً در خدمات پس از فروش، یعنی نصب و تعمیر کالاهای فیزیکی خلاصه نکنید. رسیدگی به کلیه خواستههای مشتری چه قبل از فروش یا در حین و بعد از فروش در دامنه خدمات مشتریان قرار میگیرد. نیازهای مشتری ممکن است آشکار و تصریح شده و یا ضمنی و پنهان باشد. آن دسته از تجربیات مشتری که منجر به تکرار خرید، رضایت و وفاداری میشود معمولاً در نقاط تماسی رخ میدهد که ماهیتی خدماتی دارند؛ بنابراین سودآوری و ایجاد مزیت رقابتی ریشه در ارائه خدمات متمایز دارد. دانش مدیریت در حوزه خدمات کمتر به کار گرفته میشود. انسانمحور بودن خدمات و پیچیدگیهای ناشی از آن، کار را دشوار مینماید. چون در دو طرف خط مقدم ارتباط برای ارائه خدمات – یعنی مشتری و کارکنان – انسانها واقع شدهاند و انسانها بسیار بیشتر از نرمافزارها و سختافزارها در ارائه فرهنگ خدماتی بینظیر و متمایز تأثیرگذارند. هر جا که مسائل انسانی حاد میشود، ضعفهای مدیریتی و سازماندهی بیشتر میشود. مشکلاتی از قبیل:- نارضایتی مشتریان
- بهرهوری پایین کارکنان
- توجه به مشتری در حد رفع تکلیف
- نداشتن اختیار برای برطرف کردن مشکلات مشتری
- ضعف مربیگری و مدیریت
- عدم شناخت نیازهای مشتری
چرا لازم است این کتاب را بخوانید؟
کتابهای متعددی با عنوان مدیریت خدمات، بازاریابی خدمات و همچنین خدمات پس از فروش در بازار وجود دارد. اما اکثر آنها کتابهای درسی و قطوری هستند که ممکن است مراجعه به آنها با توجه به حجمشان و فعالیت افرادی که با خدمات مشتریان سروکار دارند، امکانپذیر نباشد و یا فقط بخشی از مطالب آنها متناسب با موضوع خدمات مشتریان باشد. کتابی که پیش روی شماست از مزایای زیر برخوردار است:- به طور کامل به موضوع خدمات مشتری میپردازد.
- کوتاه، مختصر و مفید است و شاید بتوانید طی یک روز آن را بخوانید و طی یک هفته کاری بر مطالبش مسلط شوید.
- نویسنده این کتاب سالها در حوزه خدمات مشتری، مدیریت کرده و مشاوره داده است و در این کتاب تجاربش را ارائه کرده است.
- تجارب نویسنده در یکی از مشهورترین برندهای خدماتی یعنی شرکت هواپیمایی ویرجین و سایر شرکتهای این هلدینگ کسب شده است.
- سرشار از راهنماییها و نکات عملی است.
محتوای کتاب چیست؟
کتاب به این سؤالات پاسخ میدهد:- چگونه برند خدمات مشتری شوید؟
- چگونه در قلب و ذهن مشتری جا باز کنید؟
- چه مواردی موجب مشارکت همهجانبه کارکنان در ارائه خدمات میشود؟
- چگونه سطح انتظارات از کارکنان را برای ارائه خدمات بالا ببریم؟
- برای اینکه کارکنان با دل و جان برای مشتریان کار کنند، چه اقداماتی انجام دهیم؟
- برای اینکه موضوع ارائه خدمات متمایز، به مسئولیتی برای همه واحدها تبدیل شود، چه اقداماتی انجام دهیم؟
- چگونه به کارکنان آزادی عمل دهیم تا خدمات متمایزی ارائه دهند؟
- چگونه به یک مربی قوی و موفق برای خدمات مشتریان تبدیل شویم؟
عضویت
Login
0 نظرات