هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی

کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی

۱
اسفند
توسط : دکتر فرشید عبدی

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی


کتابی سرشار از نکات، تکنیک‌ها و ابزارهای مناسب برای کلیه افرادی که شغل آن‌ها مرتبط با فرایندهای بازاریابی، یعنی تحقیقات بازار، استراتژی، برنامه‌ریزی و تاکتیک‌هاست.


تحسین ها

مقدمه‌ای عالی برای تمام کسانی که می‌خواهند در مورد اصطلاحات، ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی بیشتر بدانند و با مباحث نوینی که دنیای دیجیتال وارد بازاریابی کرده است آشنا شوند.

کری چاپمن، مدیر منطقه‌ای- بازاریابی صنعتی انگلستان و اروپا، شرکت خدمات مشاوره تاتا

این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که بازاریابی فراتر از یک واحد سازمانی یا یک رشته علمی است؛ بازاریابی آیینی است که سرتاسر سازمان می‌بایست معتقد به اجرای آن باشند.

کلر آرگنت، مدیر ارشد بازاریابی، شرکت مشاوره تکنولوژی گلوبال


کتاب راهنمای بازاریابی

کتاب راهنمای بازاریابی ترجمه کتاب Marketing Pocketbook می باشد.


بازاریابی حلقه مفقوده بسیاری از کسب و کارهاست؛ چه آنهایی که کارآفرینانه و نوین هستند و چه آنها که قدمت دارند و جا افتاده هستند، چه آنها که بزرگ هستند و چه آنها که کوچک به شمار می آیند. شاید داشتن محصول یا خدمتی با کیفیت، گام اول باشد اما بدون برندینگ، شناخت بازار، بخش بندی مشتریان، تعیین نیازها و خواسته ها، قیمت گذاری، تبلیغات، تعریف کانالها و ارتباطات مناسب با مشتریان، دستیابی به سهم بازار و سود چگونه امکان پذیر است؟ پیتر دراکر به درستی گفته است اگر استراتژیهای بازاریابی درست اجرا شوند، فروش تبدیل به سیستم ثبت سفارش خواهد شد و فرصتهای فروش با نرخ تبدیل بالایی نهایی شده و منابع مالی ارزنده ای را به سازمان خواهند آورد. چگونه بازاریابی چنین معجزه ای را رقم خواهد زد؟ چگونه می‌توان بین چشم انداز کسب و کار که باید توسط مشتریان و در یک محیط رقابتی  و دارای تغییرات شدید محقق شود و فعالیتهای سازمان به‌ویژه کارکرد بازاریابی، پلی زد تا سازمانها موفق شوند و ارزش و تجربه ای بیش از رقبا ایجاد کنند؟ چنین مسئولیتی به عهده بازاریابی است؛ نه به عنوان یک واحد از چندین واحد یک سازمان، بلکه به عنوان آیینی که سراسر سازمان باید به آن معتقد باشند. آیینی که تجلی آن در رفتارهای سازمانی از جزء تا کل و الگوی آن، مدیر ارشد سازمان است. کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی راهنمای شما برای گام نهادن در مسیر بازاریابی است و مطالب آن به صورت مختصر و مفید، آموزه های لازم و مفاهیم بازاریابی را به شما می آموزد. اکثر کتابهای بازاریابی مفصل و حجیم هستند و ممکن است افرادی که با مفاهیم بازاریابی آشنا نیستند به سراغ آنها نروند، اما این کتاب علاوه بر آگاهیهای مورد نیاز اولیه، شما را جهت ادامه مسیر و کتابهای مهم تر تشویق خواهد کرد.

کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی به چه سؤالاتی پاسخ خواهد داد؟

•   بازاریابی چیست؟ •   مفاهیم اصلی بازاریابی کدامند؟ •   تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟ •   بازاریابی چه فرایندی دارد؟ •   تکنولوژیهای ویرانگر چه تأثیری بر بازاریابی داشته اند؟ •   مشتری شناسی در بازاریابی چگونه انجام می شود؟ •   تحقیقات بازار چیست و چگونه انجام می شود؟ •   استراتژی بازاریابی چگونه تدوین می شود و ارتباط آن با چشم انداز چیست؟ •   آمیزه بازاریابی چیست و چه تغییراتی کرده است؟ •   برنامه ریزی بازاریابی چگونه انجام می شود؟ •   برندینگ چیست؟ •   چگونه باید از کانال‌های ارتباطی استفاده کرد؟ •   بازاریابی داخلی چیست؟

مخاطبین این کتاب چه افرادی هستند؟

•   مدیرانی که می خواهند با مفاهیم بازاریابی آشنا شوند. •   مدیران ارشدی که می خواهند بازاریابی را درسازمان خود، سازماندهی کنند. •   مدیران فروشی که می خواهند وارد عرصه بازاریابی شوند. •   کارشناسانی که می خواهند به کمک دانش بازاریابی، به سازمان خود کمک کنند. •   دانشجویانی که می خواهند با مفاهیم بازاریابی آشنا شوند.

چه کسی باید این کتاب را بخواند؟

این یک کتاب راهنما درباره مبانی بازاریابی و مفاهیم پایه‌ای و ضروری آن است. این مبانی باید درک شوند تا بازاریابی، به بخش کلیدی یک سازمان موفق تبدیل شود و توجه به این موضوع آغاز شود. این کتاب برای مخاطبان زیر بسیار مفید خواهد بود:
  •  مدیرانی که به داشتن یک دید کلی از فرآیند بازاریابی نیاز دارند.
  • برای آن‌هایی که دوره آموزشی بازاریابی را شروع کرده‌اند، این کتاب راهنما می‌تواند مبانی بازاریابی را توضیح دهد.
  • دانشجویان رشته‌های مدیریت و کسب‌وکار می‌توانند با کمک این کتاب راهنما، مباحث مهم را تحلیل کنند.
  • افرادی که کارشناس بازاریابی نیستند ولی در فرآیند بازاریابی مشارکت دارند.
  • افرادی که شغل آزاد دارند و خویش‌فرما هستند.
خواندن این کتاب راهنما موجب نمی‌شود که فوراً به یک کارشناس بازاریابی تبدیل شوید اما به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازاریابی را کاملاً درک کنید. ساختار این کتاب راهنما مطابق با موارد ذکر شده در زیر است: – مقدمه (فصل‌های ۱ و۲) که در مورد مبانی توضیح می‌دهد. – مفاهیم اساسی بازاریابی (فصل‌های ۳ الی ۶) که فرآیندهای بازاریابی را پوشش می‌دهد. – بازاریابی کاربردی (فصل‌های ۷ الی ۹) که به کاربردهای بازاریابی در دنیای واقعی می‌پردازد و فصل آخر (۱۰) که در مورد تاکتیک‌ها و نکات است.

فهرست مطالب کتاب راهنمای بازاریابی کاربردی

مقدمه مترجم اهمیت بازاریابی، این کتاب به چه سوالاتی پاسخ خواهد داد؟، مخاطبین این کتاب چه کسانی هستند؟، کلام آخر.
فصل اول: مقدمه تغییرات نمایی، پارادایم‌های جدید
فصل دوم: نگاهی کلی به بازاریابی اهمیت بازاریابی، این کتاب به چه سوالاتی پاسخ خواهد داد؟، مخاطبین این کتاب چه کسانی هستند؟، کلام آخر.
فصل سوم: درک مشتریان، بازار و رقبا توانایی برای درک، بازار، رقابت، مشتریان شما، خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها
فصل چهارم: تحقیقات بازار – شناخت  تحقیقات بازار چیست و چرا باید تحقیق کنیم؟ چرا مشتری‌ها خرید می‌کنند؟ انواع خرید، اهداف، چگونه تحقیق کنیم، تحقیقات کتابخانه‌ای، تحقیقات میدانی، نمونه‌برداری، بخش‌بندی بازار، انواع سؤالات، تحلیل، زمان‌بندی، هزینه
فصل پنجم: تحقیقات بازار- روش‌ها مصاحبه‌های تلفنی، پرسشنامه‌های نوشتاری، مصاحبه‌های خیابانی و رو در رو، تست‌های محصول، نشست مصرف‌کنندگان، گروه‌های کانونی، ترکیب کردن
فصل ششم: تدوین استراتژی بازاریابی بازاریابی و افق زمانی سازمان، هدف، چشم‌انداز، چارچوب بازاریابی، آمیزه، مراحل راه‌اندازی، SWOT و تحلیل بازار، خط‌مشی بازاریابی، تحلیل شکاف، توسعه محصولات/ خدمات جدید، برنامه‌ریزی
فصل هفتم: آمیزه بازاریابی چهار P: محصول، قیمت، مکان، ترویج چهار C: ارتباطات، نیازها و خواسته‌های مشتری، هزینه، تناسب با نیاز، آمیزه بازاریابی در عمل
فصل هشتم: برنامه‌ریزی بازاریابی دیدگاه کلی برنامه، برنامه شامل چه چیزهایی می‌شود، نکات برنامه‌ریزی
فصل نهم: انتقال پیام برندسازی (برندینگ)، نردبان جایگاه برندسازی، کانال‌های ارتباطی، همه چیز به آمیزه بازاریابی ارتباطات مربوط می‌شود، ارزیابی موفقیت
فصل دهم: تاکتیک‌ها و نکات نکات کلیدی، بازاریابی داخلی، درک دیدگاه مشتری، حفظ مشتریان، سودآوری مشتریان در طول زمان، استفاده از برنامه، مراحل کلیدی بازاریابی سودآور
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments