هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله ‏ها

کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله ‏ها

۱
اسفند
توسط : دکتر فرشید عبدی

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله ‏ها


خودآموزی سرشار از ابزارها و تکنیک‌ها برای تقویت انرژی، انگیزه و اشتیاق شما در کار

تحسین ها

برخورداری از سلامتی کامل و تناسب اندام اغلب اموری بدیهی تلقی می‌شوند – چند قدم ساده می‌تواند در حفظ یک زندگی شاد و سالم در آینده تفاوت واقعی ایجاد کند. این کتاب راهنما به شما توصیه‌های کاربردی و روشنی را که به راحتی قابل درک باشد، ارائه می‌دهد. با چند دقیقه مطالعه و پیگیری این کتاب، نیاز به ملاقات با پزشک را در آینده کاهش می‌دهید.»

دکتر استیون بورمن، مشاور ارشد پزشکی، رویال میل گروپ

«این کتاب به طرز شگفت‌آوری کامل و سرشار از توصیه‌های کاربردی است و برای هر کسی که می‌خواهد از سطوح بالای انرژی و احساس عالی برخوردار باشد، ارزشمند خواهد بود.»

کلایو لوئیس، مدیر عامل ایلومین تِرِینینگ


کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله ها

کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله ها ترجمه کتاب Energy & Well-Being Pocketbook می باشد.


به دنیای انرژی و سلامت خوش آمدید

اگر مدیر یا کارشناسی پرمشغله هستید و وقت سر خاراندن ندارید، به نشانه‌های از دست دادن سلامتی روح و جسم خود توجهی نمی‌کنید، اولویت‌های کاریتان به هم ریخته و سراسر زندگی‌تان پر شده از کارهای تمام نشده و استرس و نگرانی از سر و رویتان می‌بارد، دقیقاً زمان توقف و تأمل است. با خودتان خلوت کنید و ببینید نتیجه این بی‌توجهی به مهم‌ترین سرمایه‌هایتان یعنی انرژی و سلامتی چیست؟ بر سر همکاران و سایر افرادی که همین مسیر را طی کرده‌اند، چه آمده است؟ آیا با مشکلات قلبی شدید، فشار خون، ناراحتی‌های گوارشی و بیماری‌های اعصاب و روان مواجه نشده‌اند؟ آیا مجبور نشده‌اند کاری را که برایش به آب و آتش می‌زده‌اند، ترک کنند؟ آیا سرمایه و درآمد خود را صرف بازگرداندن سلامت نسبی خود نکرده‌اند؟ احتمال اینکه شما نیز با چنین شرایطی روبرو شوید، بسیار زیاد است. آمار جهانی هم این شرایط ناگوار را تأیید می‌کند. بیش از ۷۰ درصد مشکلات سلامت در محیط کار بر اثر استرس و پرمشغله بودن به وجود می‌آید. این کتاب درباره استرس و مدیریت آن نیست؛ استرس معلول عوامل زیادی است و می‌بایست به علت‌های اصلی آن پرداخت. در این کتاب با افزایش سطح سلامتی و انرژی به جنگ استرس می‌رویم و از آن مهم‌تر، به کمک این دو عامل می‌خواهیم به عملکردی درخشان و منحصر به فرد در محیط کار برسیم.

مدیریت انرژی و سلامت چیست؟

بدون انرژی نمی‌توانیم فعالیت‌های ذهنی و فکری انجام دهیم و انجام ندادن یا ضعیف انجام دادن وظایفمان منجر به مشکلات زیادی برای خود و سازمانمان می‌شود. پس می‌بایست برای تولید و حفظ مستمر انرژی‌مان، برنامه‌ریزی و سازماندهی داشته باشیم. سلامت مفهومی گسترده است. سلامت روحی و جسمی موجب می‌شود ما بتوانیم بدون وقفه از انرژی‌مان استفاده کنیم، بیمار نباشیم، حس ناخوشی نداشته باشیم و حالمان خوب باشد. برای اینکه سلامتی‌مان حفظ شود نیازمند تغذیه سالم، ورزش و آرامش ذهنی و روحی هستیم.

این کتاب با چه انگیزه‌ای نوشته شده است؟

به عنوان کسی که سال‌ها در سازمان‌های مختلف مشغول به کار بوده و مشاوره داده‌ام، با چالش بی‌توجهی به سلامت و انرژی مواجه بوده‌ام و خود نیز بارها با مشکلات سلامت و انرژی دست گریبان شده‌ام؛ بنابراین متوجه شدم که می‌بایست کاری کرد و به جای لعنت بر تاریکی باید شمعی افروخت. مشکلاتی نظیر:
  • بیماری
  • غیبت کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • تعارض و خشم
  • نگرانی از آینده و امنیت شغلی
  • ترک کار
ریشه در مسائل سلامت و انرژی دارند. از سوی دیگر، موفقیت و پیشرفت کاری نیز تابعی از این دو عامل است. این کتاب با هدف ارائه راهنمایی برای مدیریت سلامت و انرژی آماده شده است.

چرا لازم است این کتاب را بخوانید؟

ممکن است در زمینه ورزش و تغذیه سالم کتاب‌ها و منابع زیادی وجود داشته باشد، اما خلأ منبعی که بتواند به صورت گویا و کوتاه راهنمای مدیریت انرژی و سلامت در محیط کار باشد، بسیار مشهود است که امیدوارم با انتشار این کتاب، بخشی از این خلأ پر شود. کتابی که پیش روی شماست از مزایای زیر برخوردار است:
  1. به طور کامل به موضوع انرژی و سلامت می‌پردازد.
  2. کوتاه، مختصر و مفید است و شاید بتوانید طی یک روز آن را بخوانید و طی یک هفته کاری بر همه مطالبش مسلط شوید.
  3. نویسنده این کتاب سال‌ها در حوزه انرژی و سلامت، مدیریت کرده و مشاوره داده است و در این کتاب تجاربش را ارائه نموده است.
  4. مطالب این کتاب ساده و قابل اجراست.
  5. این کتاب سرشار از راهنمایی‌ها و نکات عملی است.

این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟

این کتاب برای پرمشغله‌هاست؛ کسانی که می‌گویند فرصت رسیدگی به مشکلات سلامتی و افزایش انرژی را نداریم. داستان معروف فردی را که داشت با اره‏ی کُند چوب می‌برید، به یاد آورید. وقتی از او پرسیدند به جای اینکه این‌قدر روی خودت فشار بیاوری و عرق بریزی، چرا اره‌ات را تیز نمی‌کنی؟ گفت: مگر نمی‌بینی وقت ندارم! سرم خیلی شلوغ است. این کتاب برای تیز کردن اره ذهنی و جسمی از طریق افزایش انرژی و دستیابی به سلامت کامل است. شما ممکن است مدیرعامل یا مالک یک مجموعه باشید، مدیر فروش و یا کارشناس فروش باشید یا در بخش حسابداری و یا تولید کار کنید و یا اصلاً در یک محیط درمانی مشغول به کار باشید. همه این مشاغل در یک سمت مشترک هستند: همه پرمشغله هستند و وقتی برای رسیدگی به انرژی و سلامت خودشان ندارند. بله، این کتاب برای شماست.

محتوای کتاب چیست؟

برخی از سؤالاتی که این کتاب به آن‌ها پاسخ می‌دهد عبارت‌اند از:
  • انرژی چیست؟
  • چگونه پرانرژی شویم؟
  • کدام تمرینات ورزشی را برای افزایش انرژی انجام دهیم؟
  • چگونه تغذیه سالم داشته باشیم؟
  • چگونه یک محیط انرژی‌زا ایجاد کنیم؟
  • برای افزایش انرژی و سلامت خود باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

فهرست مطالب کتاب راهنمای انرژی و حال خوب برای پرمشغله‏ ها

مقدمه مترجم به دنیای انرژی و سلامت خوش آمدید، مدیریت انرژی و سلامت چیست؟، این کتاب با چه انگیزه ای نوشته شده است؟، چرا لازم است این کتاب را بخوانید؟، این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟، محتوای کتاب چیست؟، کلام آخر.
مقدمه  برای افزایش سلامتی و تقویت حال خوب کارکنان، غیبت و حضور در عین بیماری، علل اصلی غیبت از کار، حضور در محل کار در عین بیماری – در حال حاضر چقدر کار می‌کنید؟
فصل اول: عامل انرژی انرژی چیست؟ آنچه شما به آن نیاز دارید تا پر انرژی باشید، چه چیزی انرژی شما را تخلیه می‌کند؟، ارزیابی انرژی، درک ساعت بدن خود، ارتباط ذهن / بدن، ایجاد اندورفین، افکار مثبت، خواب – آیا به اندازه کافی سیر می‌شوید؟
فصل دوم: تمرینات ورزشی برای افزایش انرژی فعالیت روزمره، مزایای راه رفتن، استراحت، میز تحریر تمرینات، ایجاد یک منطقه فعال تا فرم بدنی خود را حفظ کنید
فصل سوم: تأمین سوخت برای کسب انرژی (تغذیه) اهمیت آب، میان‏وعده سالم، غذا برای تحریک مغز و از بین بردن استرس، وعده‌های ناهار مفید، میوه و سبزیجات، غذای انرژی‌زا، مراقب وزن خود باشید
فصل چهارم: ایجاد یک محیط انرژی‌زا ایجاد فضای کاری مطلوب، فضای شارژ و آرامش‌بخش در خانه و محل کار، اهمیت گیاهان، نور، صدا، رنگ، آثار هنری
فصل پنجم: اختصاص زمانی برای خود مدیریت تعادل بین کار/ زندگی، الگوی عجله، نظارت بر خود، عوامل فشار، لحظاتی برای استراحت، ایجاد ذخایر اضافی، توجه، مزایای بالقوه، تمریناتی برای کمک به بدن و ذهن، آنچه برای شما تفاوت ایجاد می‌کند
فصل ششم: برنامه اقدام برای افزایش انرژی شما مراحل بعدی، خلاصه وضعیت سلامتی، نقشه انرژی، ایجاد انرژی مثبت، تقویت‌کننده‌های انرژی شخصی شما، شما با میزان انرژی جدید، آنچه می‌خواهید ببینید، احساس کنید و بشنوید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments