هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
کتاب تند آموز رپیدماینر (RapidMiner)

کتاب تند آموز رپیدماینر (RapidMiner)

۲
اردیبهشت
توسط : ADMIN

کتاب های دکتر فرشید عبدی

عنوان کتاب : کتاب تند آموز رپیدماینر (RapidMiner)

امروزه با پیشرفت فناوری‌های مرتبط با اطلاعات و ارتباطات، حجم عظیمی از داده‌ها در حال تولید است. یکی از ضرورت‌های موفقیت‌ کسب‌وکارها امکان بهره‌گیری از این داده‌هاست. داده‌کاوی ابزاری است که کسب‌وکارها و صاحبان داده‌ها می‌توانند با استفاده از آن، از انبوه داده‌های در دسترس به اطلاعات کاربردی و مؤثر برسند.
داده‌کاوی کاربردهای بسیاری دارد و مدیریت ارتباط با مشتریان از جمله حوزه‌هایی است که استفاده از ابزارهای داده‌کاوی، تأثیر بسزایی بر آن خواهد گذاشت. داده­کاوی می­تواند از طریق تجزیه‌وتحلیل داده­های مشتریان به برقراری تعاملات شخصی با هریک از مشتریان و درنتیجه، افزایش رضایت و ایجاد روابط سودآور با مشتری منجر شود.
برای اجرای داده‌کاوی، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که نرم‌افزار RapidMiner از جمله معروف‌ترین ابزارهای داده‌کاوی است. در کتاب تُندآموز رپیدماینر به‌صورت خلاصه و کاربردی به موضوع داده­‌کاوی با استفاده از نرم‌افزار RapidMiner پرداخته ‌شده است.
کتاب تُند آموز رپیدماینر (RapidMiner) توسط دکتر فرشید عبدی و شقایق ابوالمکارم نوشته شده است.


آنچه که در بسیاری از کسب‌وکارها رخ داده است، افزایش داده‌های در دسترس از مشتریان است. برخورداری از حجم داده‌ی بیشتر، تضمین‌کننده‌ی درک بهتر و بهره‌مندی از امتیازی ویژه در رقابت نیست. در واقع مقدار کمی از داده که از آن به درستی استفاده شود، از هر پایگاه داده عظیمی که به درستی از آن استفاده نمی‌شود ارزش بیشتری تولید می‌کند.

داده‌کاوی از بهترین ابزارهایی است که می‌توان برای تحلیل داده‌های مشتریان مورد استفاده قرار داد. به عبارتی وظیفه و مأموریت صاحبان کسب‌وکارها، گرفتن بیشترین بهره از داده‌های مشتریان است. همچنین می‌توان گفت از جمله اهداف مهم مدیریت ارتباط با مشتریان شناخت، جذب، حفظ و توسعه روابط با مشتری است. بازاریابان همواره تلاش می­کنند سهم بزرگ‌تری از بازار به دست آورند. به بیان ساده­تر، آن‌ها مسئول جذب، توسعه و حفظ مشتریان هستند و داده‌کاوی می­تواند آن‌ها را در تمام این امور یاری کند.

در کتاب تند آموز رپیدماینر به‌صورت خلاصه و کاربردی به موضوع  داده‌کاوی و تحلیل اطلاعات مشتریان با استفاده از نرم‌افزار رپیدماینر (RapidMiner) پرداخته ‌شده است.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم‌افزار رپیدماینر( RapidMiner )

  • بیش از ۳۰۰۰۰ سازمان از نرم‌افزار رپیدماینر (RapidMiner) استفاده می‌کنند. استفاده از این نرم‌افزار تأثیر سریع و قابل‌توجهی بر عملکرد آن‌ها داشته و منجر به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها و ریسک شده است.
  • این نرم‌افزار محیط گرافیکی زیبا و کاربرپسندی دارد که موجب تسهیل اجرای مراحل داده‌کاوی می‌شود.
  • این نرم‌افزار قوی و درعین‌حال ساده است و در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها برای تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای داده‌کاوی با این نرم‌افزار، نیازی به دانش برنامه­نویسی نیست. به همین دلیل این نرم‌افزار طرفداران زیادی دارد.
  • این نرم‌افزار برای افرادی که به‌تازگی قصد آموزش داده­‌کاوی را دارند، به دلیل سادگی یادگیری بسیار مفید است.
  • این نرم‌افزار مجموعه مناسبی از ابزارهای اکتشاف داده‌ها، مصورسازی داده‌ها، مدل‌سازی و ارزیابی مدل را در برمی‌گیرد.
  • این نرم‌افزار شامل مجموعه‌ای مناسبی از ابزارها و بیش از ۱۵۰۰ اپراتور برای اجرای تمام مراحل تبدیل و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است.
  • این نرم‌افزار متن‌باز بوده و قابل توسعه است.
  • برای شرکت هایی با اندازه بزرگ قابل استفاده است.

خوانندگان در این کتاب با چه مباحثی آشنا خواهند شد؟

  • وارد کردن داده‌ها به نرم‌افزار رپیدماینر (RapidMiner) ، درک داده‌ها و مصورسازی داده‌ها
  • تشخیص نقاط دورافتاده، مدیریت داده­‌های ازدست‌رفته و حذف رکوردهای تکراری
  • پیش­پردازش­هایی از قبیل یکپارچه ­سازی داده‌ها، تجمیع داده‌ها، انتخاب زیرمجموعه­‌ای از ویژگی‌­ها، کاهش ابعاد، نمونه‌گیری، نرمال‌سازی و گسسته‌سازی داده‌ها
  • نحوه مدل‌سازی با نظارت (رده‌­بندی/ پیش­‌بینی) در نرم­افزار و به‌کارگیری الگوریتم ­های مختلف رده­‌بندی مانند درخت‌­های تصمیم، شبکه­‌های عصبی، نیوبیز، k – نزدیک‌ترین همسایگی، رگرسیون و…
  • نحوه به‌کارگیری الگوریتم­‌های خوشه­‌بندی مانند k-means
  • نحوه به‌کارگیری الگوریتم کشف قوانین انجمنی

کتاب تند آموز رپیدماینر (RapidMiner) برای شما مناسب است اگر:

  • ازجمله پژوهشگران و افرادی هستید که با داده‌ها سروکار دارید و در پی یادگیری روش‌های تحلیل داده‌های مشتریان هستید.
  • ازجمله مدیران، کارشناسان و صاحبان کسب‌وکارهایی هستید که می‌خواهید از طریق جمع‌آوری داده‌های مشتریان و تحلیل آن‌، به فروش بیشتر دست‌یابید.
  • ازجمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی هستید که می‌خواهید با دانش روز داده‌کاوی کاربردی آشنا شوید و خود را برای یافتن شغل درزمینه‌ی دانش داده‌ها آماده ‌سازید.
 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments