هشتمین عادت انسان ساز، این است که ندای درونی خود را بیابید و الهام بخش دیگران برای یافتن ندای درونشان شوید. استفان کاوی
دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM)

دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM)

۲۳
فروردین
توسط : دکتر فرشید عبدی

دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM)


مشتریان کلیدی مشتریان بزرگی هستند که حیات و سودآوری شرکت به آن‌ها وابسته است اما شرکت‌ها با آن‌ها هم به‌مانند سایر مشتریان برخورد می‌کنند و یا این‌ که نمی‌توانند ارتباط با آن‌ها را به‌خوبی مدیریت کنند. مشتریان کلیدی، شرکت‌ها یا افراد معتبری هستند که معمولاً ازلحاظ اندازه بزرگ و حجم خریدشان زیاد است و ریزش آن‌ها و یا خرید از رقیب، تأثیر شدیدی بر سودآوری و رشد شرکت شما می‌گذارد. مشتریان کلیدی، شرکای تجاری اصلی شما هستند و سوء مدیریت در قبال آن‌ها، لطمات جبران‏ناپذیر مالی و حیثیتی برای سازمان شما در پی دارد؛ بنابراین کسب دانش در این زمینه را جدی بگیرید.

چرا مدیریت مشتریان کلیدی امروزه بسیار حیاتی است؟ این عوامل را در نظر بگیرید: درآمد بیشتری از فروش به مشتریان کمتری حاصل می شود، اما بسیاری از شرکت ها این مشتری  های کلیدی را به درستی مدیریت نمی کنند. فشار شدیدی در  هزینه داخلی مدیریت و تخصیص منابع سازمان شما وجود دارد. نقش مدیران و کارشناسان فروش برتر تغییر کرده است تا استراتژیک تر و تیم گراتر شوند. شما دیگر نمی توانید فقط بر اساس قیمت و روابط بفروشید، بلکه باید ارزش به مشتریان کلیدی خود را ارائه دهید.

هدف اصلی دوره مدیریت مشتریان کلیدی برای مدیران و کارشناسان، بهبود توانایی راه اندازی، پیاده سازی و مدیریت یک برنامه مشتری  کلیدی برای سازمانشان است.

چه کسانی باید در دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM)شرکت کنند؟

دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM) برای مدیران فروش، مدیران سطوح ارشد و هر کسی که در راه اندازی و مدیریت برنامه مدیریت مشتری  کلیدی برای شرکت شما نقش دارد در نظر گرفته شده است.

اهداف دوره مدیریت مشتریان کلیدی (KAM)

  • اجرای کل فرآیند مدیریت مشتری کلیدی
  • همه مشتریان را بر اساس یک رویکرد کیفی و اثبات شده طبقه بندی کنید و استراتژی ها و تاکتیک های مناسب برای همه را توسعه دهید.
  • منابع، زمان و توجه را به طور موثر در توسعه مشتریان کلیدی متمرکز کنید
  • توانایی و اعتماد به نفس را در مدیریت مشتریان کلیدی ایجاد کنید.
  • نحوه ایجاد کاریز مشتری برای رشد آینده را نشان دهید
  • ارتباط موثرتری با مشتریان کلیدی داشته باشید
  • روابط بلندمدت سودمند متقابل ایجاد کنید

محتوای دوره:

  • این محتوا بر اساس نیازهای آموزشی و درخواست سازمان شما قابل اصلاح است.

بخش اول – مدیریت مشتری کلیدی (KAM) چیست؟

  • توضیح استراتژی مشتری کلیدی
  • توسعه یک استراتژی مدیریت مشتری کلیدی (KAM).
  • چرا آن را انجام دهید؟
  • شامل چه چیزی است؟
  • چه کسی درگیر است؟
  • چگونه یک استراتژی مدیریت مشتری کلیدی (KAM) را اجرا کنیم؟
  • تله ها و تله هایی که باید از آنها اجتناب کنید؟

بخش دوم -انتخاب مشتریان کلیدی

  • در این بخش  شرکت کنندگان با فرآیند ثابت و عینی تجزیه و تحلیل همه مشتریان و طبقه بندی مشتریان آشنا می شوند. سپس استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را برای نحوه خدمات رسانی و تامین منابع هر نوع مشتری با جزئیات زیاد توسعه خواهیم داد.این منجر به تصمیم گیری برای تخصیص مشخص و بدون ابهام منابع برای مدیریت مشتریان خواهد شد:
    • همه آنها مشتری های کلیدی نیستند
    • در مورد بقیه چه کنیم؟
    • چند مشتری کلیدی باید داشته باشیم؟
    • موضوع این نیست که چه کسی مشتری کلیدی است، بلکه به این موضوع مربوط می شود که آیا آنها معتقدند که شما یک تامین کننده کلیدی هستید؟
    • فرایند طبقه بندی مشتریان

بخش سوم- درک مشتریان کلیدی ما، نحوه کار آنها و آنچه واقعاً می خواهند.

  • بخش بندی مشتری
  • درک فرآیند تصمیم گیری مشتری
  • درک آنچه که موجب انگیزه مشتری می شود.
  • چگونه برای هر نوع ارزش پیشنهادی قانع کننده بسازیم
  • درک سیاست های داخلی مشتری و نحوه مهار آنها
  • درک محیط کلان و چگونگی تأثیر آن بر هر مشتری
  • چگونه متقاعد کننده باشیم
  • چگونه پیشنهادات مشتری قانع کننده را تدوین کنیم.

بخش چهارم- رهبری یک تیم مدیریت مشتری کلیدی (KAM) و رهبری درون تیمی

  • شایستگی ها و ویژگی های مدیران مشتری های کلیدی بزرگ
  • مهارت های مورد نیاز برای مدیریت مشتری های کلیدی و جهانی
  • استخدام مدیران مشتری های کلیدی عالی
  • انواع شخصیت مدیران مشتری های کلیدی عالی
  • مربیگری و راهنمایی مدیران مشتری های کلیدی
  • مهارت های ارتباطی و متقاعدسازی برای مشتری های کلیدی
  • مهارت های فروش مشاوره ای
 

بخش پنجم- اجرای استراتژی مدیریت مشتری کلیدی (KAM)

  • اعتمادسازی
  • استفاده از رسانه های اجتماعی در هر بخش مشتریان
  • تامین منابع برای مدیریت مشتری کلیدی (KAM)
  • هدفگذاری مشتریان کلیدی
  • جمع بندی برنامه مدیریت مشتری کلیدی

مدرس دوره

درباره دکتر فرشید عبدی مدرس دوره تندآموز مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیران پرمشغله

این دوره در صورت درخواست به صورت گروهی برای سازمان شما قابل برگزاری است


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره کلیک کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
عضویت
Notify of
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments