مهمان گرامی , خوش آمدید
خوراک سایت

سمینار کسب و کار اینترنتی

درج شده در : ۱۹ دی, ۱۳۹۲|۱۳:۲۳ | تعداد بازدید: 679 مرتبه

کسب و کار اینترنتی
سمینار کسب و کار اینترنتی

به دعوت انجمن علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و یکی از فارغ التحصیلان دانشکده (آقای مهندس تاجیک)، در سمینار کسب و کار اینترنتی شرکت کردم، البته به خاطر حجم کار دانشکده، فقط به قسمت تجارب و سایت های موفق رسیدم که بسیار هم جالب بود. اما قبل از آن که به این موضوع بپردازم، به این نکته اشاره کنم که یکی از استادان دانشکده کارآفرینی می گفت، اینجا تعداد زیادی از دانشجویان ما، از دانشکده صنایع تهران جنوب هستند….

اما از نکات سمینار، مدیران چهار سایت موفق از تجاربشان گفتند و نکات آنها…

· اولاً ۵۰% آنها مهندس صنایع بودند

· به اینترنت هم باید به صورت جدی نگاه کرد

· فضای کسب و کار ایران را بشناسیم

· از هرجا که می شود مجوز بگیرید، اگر فیلتر شود تمام سرمایه نابود می شود

· نوع نوآوری، “نوآوری تقلیدی” بوده یعنی در خارج وجود داشته و در اینجا نبوده

· جمله برایان تریسی، آدم موفق کسی نیست که ایده خوبی داشته، فردی است که ایده های بدی داشته و بدترین آنها را به شکل خوبی اجرا کرده است.

· Brandسازی کنید. Brand شخصیت می آورد

· اصول اخلاق حرفه ای را رعایت کرده ایم

· قولهایمان را به مشتری انجام دادیم

· به brand پیشر در بازار دقت کنید

· یک سایت خوب، نیاز به ۱۰۰۰۰ بازدید روزانه دارد.

· یک مشتری خوب می تواند نصف هزینه ها راپرداخت نماید و منشا درآمد دائمی باشد

· بهترین محتو را برای موتورهای جستجو فراهم کنید

· سیاست مهربان بودن با مشتری، جواب داد

· SASیعنی محصول نرم افزاری خود را اجاره دهید و از آن کسب درآمد کنید

· از طریق روابط عمومی و نطر سنجی ها مشتری جمع کنید

· به خیلی از ایده ها ، نه بگویید

· بازار یابی بلد نبودیم

· کارهای فنی را برون سپاری کردیم

· شکست خوردیم و دوباره سرپا شدیم

· قانون پارتو را رعایت کنید. دنبال نیازمندهایی باشید که ۸۰% آدمها دارند

· در فضای انترنت، بیشتر برنامه نویس هستند

· باید آینده شخصی را فراموش کنید

· درصد کسانی که می توانند خرید اینترنتی کنند ، بسیار بالاست

· اعتماد جلب کردن یک متغیر اساسی است

· آدم ماهر کم داریم

· کسانی که با تخفیف می آیند مشتری درجه دو نیستند

· به کسی که با جان ودل کار می کند، خوب پول بدهید..

· زودتر تکلیف زندگی خود را روشن کنید

· به بستر فنی توجه کنید

· زمان رسیدن ایده به بازار را کاهش دهید

· صداقت در کلام و کسب حلال یک اصل است

· به ایده پردازی، بازاریابی، گرافیک و جامعه شناسی توجه کنید

· اسمی را انتخاب کنید که کسی فراموش نکند

· هنوز مقیاس محدود به ایران است و کسب و کار اینترنتی جهانی نداریم

· حجم سرمایه گذاری در اینترنت محدوداست و به نسبت خرید یا اجاره مغازه، به سرمایه کمی نیاز دارد.

· به کار خود اعتقاد داشته باشید

· اگر کار خوب باشد، پول هم خواهد آورد

این مدیران از سایتهای نتبرگ، لوکوپوک، فیدیلیو و موسیقی ما، بودند. در رشته کارآفرینی، یک درس با نام کارآفرینی اینترنتی وجود دارد.

این کتابها هم می تواند مفید باشد:

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی
پدیدآورنده: حمید نیکچه فراهانی، عادل محسنی
ناشر: شلاک – ۲۱ دی، ۱۳۹۰

۲٫
کارآفرینی در کسب و کار اینترنتی

کارآفرینی در کسب و کار اینترنتی
پدیدآورنده: محمود احمدپورداریانی، اشکان فرخ حیاتی
ناشر: محراب قلم – ۰۱ بهمن، ۱۳۸۴

۳٫
کارآفرینی در کسب و کار اینترنتی

کارآفرینی در کسب و کار اینترنتی
پدیدآورنده: محمود احمدپورداریانی، اشکان فرخ حیاتی
ناشر: محراب قلم – ۲۱ آبان، ۱۳۸۶

.

۴٫
انواع فعالیت‌های کسب‌و‌کار: خانگی، روستایی، اینترنتی، خانوادگی، کارگاه‌های کوچک

انواع فعالیت‌های کسب‌و‌کار: خانگی، روستایی، اینترنتی، خانوادگی، کارگاه‌های کوچک
پدیدآورنده: ملک مهرداد محبی
ناشر: ارمگان – ۲۱ اسفند، ۱۳۹۰

اگر ایده ای دارید یا علاقمند به سرمایه گذاری در فضای اینترنتی هستید به کلینیک کارآفرینی دانشکده مهندسی صنایع و یا من مراجعه کنید.

+ نوشته شده در شنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۱ساعت ۱۵:۱۷ توسط fa


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد


آمار و ارقام