مهمان گرامی , خوش آمدید
خوراک سایت

راهنمای اجرای پروژه CRM

درج شده در : ۲۷ آذر, ۱۳۹۴|۱۵:۱۴ | تعداد بازدید: 609 مرتبه

راهنمای اجرای پروژه CRM
لطفاً یکی از  سه نوع را انتخاب کنید و تا تاریخ ذکر شده در سایت یا ورقه امتحان به آدرس ایمیل درس ارسال کنید. دانشجویان محترم دکتری فقط از نوع دوم می توانند استفاده کنند.
نوع اول- ارزیابی یک سیستم CRM
معیارهای ارزیابی یک سیستم CRM
۱- گستردگی استفاده از تمام شرکت یا هلدینگ تا بخشی نظیر فروش
۲- میزان نفوذ استراتژیک
۳- میزان نفوذ عملیاتی نظیر نرم افزارها، اتوماسیون ، مراکز تماس، باشگاه مشتریان، سایت اینترنتی و شبکه اجتماعی….
۴- میزان استفاده از ابزارهای تحلیلی نظیر مدلهای داده کاوی، طول عمر مشتری، بانکهای اطلاعاتی
۵- میزان استفاده در همکاریهای زنجیره تامین و B2B
۶- حجم و گستردگی پروژه ها
۷- دیدگاه مدیریت و تعهد آن
۸- روشهای استفاده شده برای جذب اعتماد و تعهد مشتری
۹- خوشنامی شرکت در میان مشتریان
۱۰- ارزیابی پذیرش کارکنان
۱۱- ارزیابی سطح رضایت مشتریان قبل و بعد از اجرا و نسبت به رقبا
۱۲- ارزیابی میزان مشتری گرا شدن فرایندها
در این پروژه در خصوص همه ی معیارها با ارائه اطلاعات آماری و تو صیفی ارزیابی انجام خواهد شد. در صورت ضعیف بودن برخی از معیارها به معیارهای دیگر بپردازید. امتیاز برای هر معیار ۱۰ خواهد بود و بسته به سطح سازمان نمره ای بین یک تا ده به تخصیص داده خواهد شد. بنابراین حداقل نمره ۰ و حداکثر آن ۱۲۰ خواهد بود. پروژه لازم است دارای عنوان، فهرست، مطالب متناسب با هریک از معیارها و نحوه ارزیابی و در نهایت نتیجه گیری باشد. حجم تقریبی حدود ۳۰ صفحه است. این پروژه شما را برای فعالیت یا مشاوره CRM آماده خواهد کرد.
نوع دوم – تحقیق پیشینه (مقاله مروری)
۱- مدلهای پذیرش فناوری و CRM
۲- وفاداری و برنامه های افزایش آن
۳- داده کاوی و مدلهای ریاضی
۴- CRM و شبکه های اجتماعی
۵- مدلهای ارزش طول عمر مشتری
۶- پرتفولیوی مشتریان
۷- رضایت مشتری
۸- پایگاه و انبار داده ها
۹- زنجیره تامین سبز و معکوس
۱۰- برندینگ
۱۱- اعتماد و تعهد
۱۲- عامل انسانی
۱۳- مدیریت دانش
۱۴- خدمات مشتری
۱۵- و سایر موارد
در مقاله مروری لازم است در ابتدا به اهمیت موضوع پرداخته شود. سپس نحوه ارتباط بین CRM و موضوعات تشریح شود. در ادامه با حداقل ۱۰ مقاله با کیفیت؛ مدلها، روشها و نتیجه تحقیقات توضیح داده شود و درنهایت نتیجه گیری شود. همچنین بسیار مهم است شکاف تحقیقات قبلی و فرصت برای ادامه تحقیق بیان شود. این نوع تحقیق، شما را آماده تهیه مقاله پژوهش یا پایان نامه خواهد کرد.

نوع سوم- داده کاوی بر اساس متدلوژی CRISP


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد


آمار و ارقام